op vakantie naar Egypte

wie is er bekent met of er malaria voorkomt in Egypte??
Ik lees op internet wel dat er in bepaalde gebieden, of seizoenen malaria voorkomt maar andere sites zeggen weer wat anders, onzeker dus.
Mijn huisarts zei dat het geen kwaad kan om naar Egypte te gaan als je dan evt. zwanger zou zijn, maar als er malaria voorkomt dan annuleer ik de reis. We zouden in oktober voor 12 dagen naar Hurgada gaan in een All- inn hotel. Maar ik weet dus niet hoe het daar in dat gebied zit mat evt. malaria. Alle andere prikken die je moet hebben had ik al dus dat is niet erg. Maar mocht ik tegen die tijd zwanger zijn dan wil ik dat soort risico's niet lopen.
Zouden jullie nog verre reizen maken als je zwanger bent?? Of heb je wel eens gereisd tijdens de zwangerschap??

Liefs Baby24

hi baby 24

ik was 11 weken zwanger en ging toen op vakantie naar marmaris (turkije)
ik heb geeen eeen injectie gehad hier ook niet eens naar gevraagd
we hadden ook all -in maar toch ook vaak uit eten geweest en tussendoortjes
ik was wel altijd misselijk en moest vaak kotsen maar dat kwam door de zwangerschap
verder had ik eigenlijk nergens mee rekening gehad om ziek te worden ofzo
en ik heb nu een gezonde zoontje van   bijna 17 maand

gr lamitha

Hoi,

Ik ben 2 jaar geleden met 10 weken zwangerschap naar Egypte geweest. Ik had helemaal geen spuiten nodig. Maar wij gingen wel naar Caïro en over de Nijl cruisen, en dus niet naar Hurgada... Malaria komt in Egupte alleen voor op plaatsen heel zuidelijk, tegen de grens met Soedan, dus waarschijnlijk ga jij er niet mee te maken krijgen. En als je zwanger bent kan je best naar Egypte hoor! Je zult waarschijnlijk alleen iets meer last hebben van de warmte! Let wel op met het eten van rauwe groenten, ijs, en leidingwater! Er kunnen bacteriën in zitten, en je kunt er diarree van krijgen (heel vervelend als je geen pillen tegen diarree mag nemen, neem dat van mij aan!). Maar maak je niet te veel zorgen, en geniet er van! Egypte is echt de moeite waard!

Groetjes,
Marian

Hoi

Vorig jaar heb ik ook een cruise gemaakt over de nijl in egypte.
Ik heb toen wel inentingen moeten hebben, maar voor malaria niks hoeven in te nemen, zou in ons gebied niet voorkomen.
We zijn ook in Hurghada geweest.
Ik zou als ik jou was wel letten op het eten, onze reis was ook all inclusive.
Ik ben gelukkig niet aan de diarree geweest, omdat ik een kuur ingenomen had, voor diarree.
Maar bij ons waren veel mensen op de boot die uiteindelijk diarree kregen.
Dat wordt dus goed opletten met eten.
Maar geniet van je vakantie, want het is daar geweldig mooi

Liefs Carol

Hoi Baby 24,

Ik had eerder dit jaar hetzelfde dilemma, al ging het over een ander land. Ik ben toen naar de tropenpoli van het AMC (zie www.amc.nl) gegaan, ze kunnen je daar goed adviseren. Ze hebben bijvoorbeeld ook detailkaarten van alle landen zodat je weet in welke gebieden malaria voorkomt. Malariapillen moet je in ieder geval niet slikken, sowieso zou ik muggenspul meenemen met een laag percentage deet (bijv. etos eigen merk tropenspray). Uiteindelijk moet je vooral zelf de afweging maken hoeveel risico je wilt nemen denk ik.

Succes en groetjes,

Anne

Hoi Baby
Ben net terug uit Egypte, Hurghada (niet zwanger helaas....). Ik heb advies ingewonnen bij de GGD (moest ook nog een hepatitis prikje) en volgens hen komt daar geen malaria voor. Verder zou ik wel een engelstalige (of als die bestaan arabische) zwangerschapsverklaring bij je dragen, je weet maar nooit wat er gebeurt (hoewel je dan volgens mij al aardig ver bent dus dan is het zeker wel te zien? Ik kan terwijl ik dit schrijf jouw berichtje natuurlijk niet zien (is weleens lastig) dus weet niet meer hoever je bent. En verder idd wat al gezegd is, pas op met geschild fruit&groente, geen leidingwater en ijsblokjes e.d., uit de zon tussen 12 en 16, petjes mee, maar dat geldt eigenlijk voor iedereen die daar naartoe gaat. Tot slot: Het is heeeeerlijk daar!!
Liefs Hallow.

Terug
Bovenaan