Op vakantie naar Italie met 31 weken

Hallo allemaal,

Ik heb er al eens eerder naar gevraagd:

Wij gaan als ik 31 weken ben naar Lido di Jesolo in  Italie. Gaan jullie ook op vakantie?

Hoe doen jullie dit met een dikke buik zolang in de auto. We zijn aan het kijken om ergens te overnachten zodat ik wel mijn nachtrust krijg  en even kan liggen ipv zolang te zitten...

Gr,B

Hoihoi,

Wij gaan als ik bijna 28 weken ben naar Moniga del Garda (aan het gardameer) ook Italie dus:) Omdat we nog een klein manneke hebben van dan 22 maanden willen we ook een overnachting doen. Eerst dachten we bij Basel (dan zouden we zo'n 700 van de 1150 km gereden hebben) maar anderen raden ons aan om ervoor te zorgen dat je de gotthardtunnel door bent en dan daarna overnachten.

Vind het lastig, wil aan de ene kant wel boeken voor een overnachtingshotel, maar aan de andere kant misschien haal ik dat wel helemaal niet en ben ik het helemaal zat met die dikke buik in de auto en wil ik eerder stoppen...

Daar moeten we dus nog een beslissing in maken. 's nachts rijden was ook nog een optie, maar dan is de kleine man de volgende dag helemaal uitgerust en zijn wij helemaal afgedraaid dus dat zagen we ook niet echt zitten. Als ik nou niet zwanger was geweest dan hadden we dat wel gedaan denk ik.

Heb ook gehoord dat het extra stoppen wel mee moet vallen. Je moet alleen wat actiever zijn tijdens het stoppen. Dus even een extra rondje lopen of springen zodat je bloed weer goed stroomt.

Heb er wel erg veel zin in!

Hoi,

Twee jaar geleden ben ik ook met dikke buik naar Italie gegaan.
Wij hebben toen 1 overnachting gedaan op de grens van Duitsland Zwitserland.
We zijn een dorpje ingereden, zodat je niet langs de snelweg logeerd. Daardoor krijg je al het vakantie gevoel.

Vorig jaar met zoontje van vijf maanden ook (weer) naar Italie. En dit keer hebben we twee overnachtingen in kleine dorpjes gedaan. Ik vond het zelf erg fijn. We konden gewoon goed slapen en reden niet de hele dag.

Je hebt van de Anwb een boekje voor naar Toscane. Daar staan routes in met leuke slaapplaatsen.

Dit jaar gaan we naar Curacao. Ons zoontje is dan 1,5 en ik ben dan 27 weken zwanger.
We nemen oma mee, dus die kan op de kleine letten.
Ik zie wel een beetje op tegen dat lange vliegen (9 uur).

Iemand nog tips?

Groetjes Judith

Over 1,5 week gaan we voor 2 weken naar Italië (Toscane) met de auto. Dan ben ik 26 wk zwanger. We hebben wel een overnachting geboekt na de Gotthardtunnel dus rijden de 2e dag maar een paar uurtjes (ook fijner voor ons zoontje 20 mnd).

Volgens de vk geen probleem moet alleen wel mn papieren meenemen. Maak me ook geen zorgen en heb er erg veel zin in!

Wij gaan over een maand op vakantie. Ik ben dan 26,5 week. We gaan naar Kroatie, Italie(bij Venetie) en naar Oostenrijk. Op de heenweg overnachten we op de camping in Oostenrijk, waar we ook de laatste week naar toe gaan. Dit is toch nog een afstand van bijna 1000km. We hebben besloten om dit  's nachts te rijden.
We gaan met vrienden op vakantie en mijn moeder gaat ook mee, dus 5 chauffeurs, 2 auto's. We hebben al afgesproken, dat we na elke 2 uur rijden een half uur pauze nemen. Zo kan ik mooi de benen strekken en even een stukje lopen(ook al is dat dan 's nachts). De kleintjes(1 van net 1 jaar en 1 van 1,5 jaar) kunnen dan lekker slapen.
We komen naar verwachting rond 10 uur aan op de camping en hebben dan een hele dag en nacht om bij te komen. De rit naar Kroatie(600 km) doen we wel overdag, maar dan met ook weer na 2 uur stoppen en tussen de middag zeker een uur pauze.
Ik zie er niet tegenop, heb er juist heel veel zin in. En als we vaker of langer pauzes nodig hebben, het zij zo, ik heb vakantie en dus alle tijd:)

Iedereen vast een fijne vakantie,

groetjes, Yvette

wij gaan ook naar Italie, met 23 tot 25 weken.
bij Fleur was ik ook 31 weken, viel me eigenlijk wel tegen en ik kwam 9 kg aan! vocht, vocht en nog eens vocht.
vandaar we nu zo vroeg gaan.

ik heb er zo'n zin in!

x Petra

Terug
Bovenaan