Op vakantie!

Hallo! Ik ga voor het eerst met mijn kleintje (8 maanden) op vakantie. Ik vroeg mij af hoe jullie dat deden met naar het strand gaan en vooral de avondvoeding. Namen jullie potjes mee om daar ergens in een restaurant op te warmen? Of lieten jullie wat pureren daar in een restaurant? Misschien echt een hele domme vraag hoor. ??‍♀️

Idd potjes meenemen en laten opwarmen. Of avondeten in de middag en in de avond een boterham meenemen.
Iets bestellen voor de kinderen in een restaurant deed ik pas vanaf 1.5 a 2 jaar, als een potje echt niet meer kon en ze gewoon wat frietjes en een stuk frikadel konden eten.

Wij gaan ook nooit elke avond uit eten. Zorgen dat we om de dag bij het huisje eten zodat we die dag gewoon aardappels of pasta eten. Anders eten de kinderen dagelijks friet. Vandaag zijn we bijvoorbeeld een dagje in de dierentuin geweest en dan eten we in de avond juist in het vakantiehuisje gewoon aardappels met groenten. Ze hebben over de hele dag in de dierentuin al genoeg zoete koeken en chocola en slechte dingen gegeten, dan wil ik in de avond juist dat ze geen friet eten.

Naar het strand gaan, verwacht niet dat je kindje dat uren uithoudt. Vaak is 2 uurtjes al meer dan genoeg. Zelfs mijn kinderen van 3.5 en 2 jaar vonden 2 uurtjes genoeg toen we laatst in Spanje waren. Ze zwemmen geen uren, vinden het zand vervelend, het is warm, ze verbranden snel en het zand is heel heet. 2 Uurtjes per dag was ruim voldoende. Een hele dag zouden ze echt niet uithouden, en ik ook niet ;)

Wij gingen vorig jaar met dochter van 1 op vakantie, zijn ook geweest toen ze 4 maanden was. Sommige dagen gingen we voor haar dutje naar appartement/camping, maar we namen ook geregeld het deryan tentje mee naar strand. We keken dan gewoon hoe op dat moment ging; ging ze niet slapen, wandelden we terug, sliep ze wel, dan bleven we. We altijd met extra parasol tegen zon. Potjes meenemen kan, slaapt je dochter in kinderwagen? Als dat zo is kun je haar ook eten geven en dan erna zelf ergens gaan eten, haar in wagen lekker laten slapen. Onze dochter sliep ook altijd heerlijk in de draagzak, ik heb ook wel gegeten met haar nog daarin. Net wat minder comfortabel, maar je mindset gaat toch van ‘relaxt voor mij is relaxt’ naar ‘zolang het kind tevreden is, is deze vakantie top’.

Terug
Bovenaan