op vakantie

hallo allemaal,
Sinds 4 maanden zijn wij de trotse ouders van ons lieve zoontje Matz. Over een maandje gaan wij met de auto op vakantie naar Zweden. Dit is een hele lange rit, zo'n 15 uur rijden... Nu heb ik gisteren in een tijdschrift gelezen dat een baby van 5 maand niet langer dan 4 uur per dag mag reizen, hier ben ik toch even van geschrokken... Ik was benieuwd naar meningen van andere moeders, wie heeft er ervaring met lange autoreizen met een kleintje en misschien wat praktische tips tijdens de rit? Ik begin er een beetje tegenop te zien....En dan nog even vraag nummero 2: vanaf wanneer mag een kleintje in de wandelwagen? Om me heen zie ik vaak moeders met nog jongere kindjes dan Matz in zo'n wagen lopen, terwijl hij zelf nog veilig in zijn reiswiegje wordt rondgereden. Is vier maand te vroeg? Te laat? Alvast bedankt
 
Hoi Krien,

Heerlijk lekker op vakantie geniet hoor. En leuk zweden Scandinavie is heel kind vriendelijk.

Over het autorijden ik weet niet precies hoe makkelijk jou kind is in de auto maar ik zou lekker gaan rijden als hij moet slapen dan ben je al weer een paar uurtjes verder als hij wakker word. Tussen door lekker stoppen en ff naar buiten en op een kleed op de grond leggen dan kan hij ff lekker rekken en strekken.

Mocht het echt legen vallen kan je altijd nog voor een nachtje een hotel in als het allemaal later uitvalt dan gepland of als je met de caravan gaat naar een camping.

Over de kinderwagen 4 maanden is nog wat vroeg voor de wandelwagen mijn dochtertje heeft tot ongeveer zes maanden in de bak gelegen en was het toen wel zat maar tot die tijd vond ze het heerlijk.
Dus lekker zo laten.

groetjes joyce mama van Mara 7 maanden.
fijne vakantie
 
Inderdaad! 4 maanden is veel te jong voor een wandelwagen. Mijn dochtertje is nu 6 mnd en ze past niet meer in de bak. Ik wandel nu met haar in de maxi-cosi op het onderstel van de kinderwagen. En heel soms doe ik haar in de wandelwagen maar dan doe ik wel de rugleuning zo plat mogelijk.
Wat autorijden betreft, ze mogen max 2 uur achterelkaar in het autostoeltje dus moet je inderdaad minstens een half uur pauze nemen om de 2 uur. Even laten strekken en rollen enzo...
Anders kan je later vast met Matz naar de fysio!
Fijne valantie!!!
 
nou over die wandelwagen, het ligt eraan wat voor buggy je hebt, kim was ongeveer 4 mnd toen ze de wagenbak echt helemaal niet leuk meer vond, ik heb toen geprobeerd hoe de buggy eruit zag, die kan helemaal plat, en kim vond dat echt stukken leuker. natuurlijk zat ze er niet te lang in maar ik denk toch dat je op je kindje af moet gaan hoor!

gr sandra en fijne vakantie
 
Nog even het autorijden. Voor een keer kan het geen kwaad om langer in de maxicosi te zitten en kan het geen kwaad voor zijn ruggetje je moet het niet iedere week doen.

En in sommige gevallen is een buggy beter dan een maxicosi want daar zitten ze ook krom in toch?

groetjes joyce
 
Ik ben het helemaal met Joyce eens!! In een maxi cosi is volgens mij ook slechter dan in een wandelwagen. De wandelwagen kan best erg plat, platter dan een maxi cosi.
Ik ga vandaag de wandelwagen erop zetten. Ze is bijna 6 maanden. En over 2 weken gaan wij ook op vakantie. Ben erg benieuwd hoe dat gaat in de auto. We zullen wel wat vaker moeten stoppen, maar ach da's ook wel weer leuk!!
Groetjes Laura
 
Romi is nu bijna 5 maanden en de bak word echt te klein, ik kies er dan ook voor om de wandelwagen op zijn platste stand te gaan gebruiken! De maxi-cosi is veel slechter voor de rug van de kleine omdat ze daar in een kromme houding liggen ze mogen daar maximaal 2 uur in en dan zeker een half uur rusten! Voor een keer is het niet erg als het wat langer is maar ik zou zeker vaak stoppen.

fijne vakantie
 
Terug
Bovenaan