op vakantie...

Hallo allemaal,

ik weet niet of dit de juiste plek voor mijn vraag is, maar kon zo snel even niets anders vinden.

Mijn vraag: Volgende week gaan wij voor het eerst echt op vakantie met onze dochter van 9 maanden. We gaan, tot grote verbazing van veel mensen in onze omgeving...(??) kamperen in Frankrijk.

Wij zijn kampeerliefhebbers en willen dit graag blijven doen en nu samen met ons meisje.

Toch begin ik mijn twijfels te krijgen door alle opmerkingen van andere mensen: Zou je dat wel doen met een baby? Zometeen droogt ze uit? Wordt ze ziek? Kan ze de reis niet aan. Is het te warm, te koud...etc

Graag zou ik tips, opmerkingen van jullie willen lezen. Wat denken jullie? Doen we onze dochter echt iets ergs aan met onze vakantieplannen??

HELP!

Arieke
 
Hoi ARieke.
Volgens mij doen jullie je kindje helemaal niks ergs aan met het kamperen. Als ik jullie was zou ik me niks aantrekken van andere mensen en gewoon lekker gaan. Ze went er mooi aan door al klein mee te gaan. Zorg wel dat je ORS meeneemt en zetpilletjes voor mocht er iets gebeuren. Heel veel plezier op vakantie. Groeten Mariska.
 
Hoi Arieke,

Gewoon gaan en niets aantrekken van anderen. Als het niet gaat kun je altijd weer naar huis of op zoek gaan naar een huisje of stacarvan.

Wij zijn met onze eerste (toen 10 weken) ook gaan kamperen. Wij kregen ook rare reacties. Over een week gaan we ook met onze tweede (nu 11 weken)weer kamperen. Nu krijgen we geen vreemde reacties, maar juist positieve reacties. Het kan prima. Je moet alleen wat meer opletten. Als je borstvoeding geeft kun je je kleine veel aanleggen om eventueel uitdrogen te voorkomen. Ook opletten dat je door tocht of kou van de grond geen borstontsteking krijgt. Verder zou je ORS mee kunnen nemen, voor het geval ze wel uit zou drogen. Als je flesvoeding geeft dan wel genoeg poeder meenemen. Het uitkoken van de spenen deden wij in mineraalwater. We hebben het met gewoon kraanwater geprobeerd, maar dat water zat vol met kalk en de spenen en flessen werden juist viezer dan schooner. Ook is het handig al je een emmer of tummy tub mee te nemen. Als dat te groot is, kun je ook een heel klein opblaasbaar baby badje kopen ( ± € 4). Je kunt je baby dan bij of in de tent badderen.

Wij hebben destijds ook het rode boekje Samen op vakantie aangeschaft. Echt een leuk boek met leuke en handige verhalen.

Succes!

Groetjes Mirella

 
Helemaal mee eens! Wij zijn laatst met onze dochter van 14 weken naar Italië geweest en dat is prima gegaan. Ik kan alleen maar herhalen wat al eerder gezegd is: let op uitdrogen (ORS meenemen), hou de zon/warmte in de gaten en volg je moederinstinct.

Nog een tip voor een handig boekje: Baby Vakantieboekje, ISBN 90-274-8094-x

Veel plezier!
 
Hoi Arieke,

Je dochter is al 9 maanden, je gaat naar Frankrijk niet naar midden-West-Afrika, ik begrijp niet waarom mensen zich zo druk maken.

Een paar tips:

* op grote hoogte in de bergen kan het 's nachts erg koud worden (wij kampeerden ooit eind juli op 1400 meter, daar koelde het af tot 4 graden: overigens ga ik daar volgende week weer heen)

* ORS wil je echt alleen maar geven als ze uitdroogt door veel diarree of extreem overgeven: het is erg vies, en bij gewone hitte kan ze water/sap drinken.

* zorg voor genoeg (warme) kleding: als het regent kan het lang duren voor je was droog is. Vergeet geen regenspullen

* in Frankrijk heb ik goed gezocht, maar nooit diksap gevonden; als ze er net zo verslingerd aan is als mijn zoontje: meenemen! Hetzelfde geldt voor andere dingen, die ze echt heel erg lekker vindt.

* zonnebrand met een hoge factor (is daar vaak ruimer voorhanden dan hier) + petje, hoedje, knoopdoek

* muggenmelk zonder deet

* bedenk hoe je haar gaat laten zitten (wipstoeltje, opvouwstoeltje, grote doek ed)

* De Franse pharmacie is doorgaans stukken beter uitgerust dan de Nederlandse: schroom niet er je licht op te doen, als er iets misgaat.

* geniet vooral van al het heerlijke zomerfruit dat daar zoveel lekkerder is dan hier (perziken enzo)


veel plezier.

groetjes,
Michelle.
 
Terug
Bovenaan