op vakantie

Hallo

Wij hebben een zoontje van 8 maand en gaan dit weekend een weekje op wintersport naar Oostenrijk met de auto.
Is er iemand die misschien nog wat tips voor mij heeft hoe wij dit het beste aan kunnen pakken . ( het is namelijk wel een hele rit ) Ik moet er wel bij vertellen dat we wel overnachten ergens halverwege  de rit.

Groetjes mama van Jesper
 
Hoi,

Echt ideaal is een dvd-speler achter in de auto. Dit jaar hadden we er geen, volgend jaar zeker wel!! We hebben het op 1 dag gereden. Het was ongeveer 10 uur rijden. En het viel eigenlijk best mee hoor.
Ga bij je zoontje achterin zitten, zorg voor lekkere hapjes. Leg vast wat geschikte speeltjes apart en  haal in de auto af en toe een speeltje  te voor schijn.  Dan is je kind weer helemaal blij  met het eigen speelgoed. Laat hem eventueel spelen met iets waar hij normaal niet mee mag spelen, bijv. bakjes uit de keuken, een dicht pak rijst, je horloge  of iets dergelijks.
Kiekeboe spelletjes doen het ook altijd goed.
Ik heb mijn dochter ook haar eten,  potje fruit en boterham,  in de auto gegeven. Het knoeit wel, maar het houdt je kindje ook weer een half uurtje bezig.
Als je zoontje slaapt rij dan lekker door en stop als hij wakker is, laat hem dan ook lekker even kruipen of liggen op een kleed. Verder hopen dat hij veel slaapt.

Prettige vakantie!!!!
Ik wens jullie een fijne vakantie.
 
Hoi,

Hoogst waarschijnlijk  zal je zoontje een groot gedeelte van de reis slapen. We hadden een kindercd in de auto en dat was een groot succes. Misschien dat je een gedeelte van de reis bij hem achterin kan zitten. In ieder geval succes en een fijne vakantie gewenst.

Groetjes Sanne
 
Hoi,

Over dat slapen in de auto, als je geluk hebt doen ze dat. Mijn dochter was 14 maanden en dus wel iets ouder, maar heeft op de terugweg maar 3 keer 45 minuten geslapen en dat op 10 uur rijden.
Ze doen het dus niet allemaal!

Groetjes
 
Terug
Bovenaan