Op vakantie....!

Hallo, Mijn zoontje is nu 10wk oud. Hoe denken jullie erover om deze zomer met een kleintje in de auto naar Italie te gaan. Heb er zelf heel erg twijfels over maar mijn vriend wil zo graag heen. Hij is druk op zoek naar een caravan. De camping zelf zijn we al eens eerder geweest, maar dit word de eerste keer in een caravan. We kennen mensen en familie op de camping. Tegen de tijd dat we gaan is Desmond 4mnd. Misschien hebben jullie tips om zeker niet te vergeten om mee te nemen voor de kleine.
En wat gaan jullie doen deze zomer.

Groetjes Natasja & Desmond

Ik heb zelf geen ervaring hiermee dus kan je helaas weinig tips geven.
Ik heb wel een vriendin die toen de kleine een half jaartje was op vakantie is geweest, dit was welliswaar gewoon in nederland, maar het was toch vakantie!

Ik zou eigenlijk alles meenemen wat je in die tijd normaal ook thuis zou gebruiken en wat reserve. Het is toch het buitenland en je weet niet of ze (weet even niet meer of je kv of bv geeft) ook jou merk dingen hebben. Ik zou zelf voor save gaan en gewoon lekker alles van mezelf meenemen.

Misschien kunnen jullie voor die tijd een weekendje (hier in nederland)  weg gaan, en kijken of dit bevalt? Zo kun je alvast een beetje oefenen voor het echte werk

Succes en laat vooral horen hoe het geweest is!

Groetjes,
Nymue

hallo

wij gaan in september naar frankrijk met de auto stef is dan bijna 7 mnd en we moeten dan inderdaad kijken of dat goed gaat maar dat zal wel, hij is ook al met de pasen weg geweest naar ameland.
we gaan deze week ook weekje weg met ons gezinnetje naar winterswijk ook op camping we zullen zien hoe het gaat maar dat zal alelmaal wel goed komen.
ik neem gewoon alles mee wat ik thuis ook gebruik dan weet ik in ieder geval dat ik alles bij me heb en niks kan vergetn.

succes

groetjes chantal   mv stef 27 02 2007

Je moet tgewoon doen wat je zelf wilt. Alles kan natuurlijk. Ik persoonlijk vind het niet prettig zover te reizen met kleine kinderen. Het is zo moeilijk uit te leggen dat je 2 dagen in een auto moet zitten. Voor een kleintje ook niet heel prettig. Maar ik ken genoeg mensen die het wel doen en die zeggen dat het prima ging. Het is maar waar je jezelf op instelt denk ik. Wij gaan met de caravan naar Duitsland, vlakbij Trier, dat vind ik ver genoeg, maar wij hebben er drie, de oudste is 5 jaar. Tot nu toe zijn we altijd in NEderland op vakantie geweest.

groetjes en sterkte met de vakantieperikelen!
SAbine

Hoi,

Wij zijn toen Nikki 7 weken oud was (inmiddels bijna 4,5mnd) naar Denemarken op vakantie geweest. We hadden inderdaad ook alles van thuis meegenomen.  Als je kv geeft is het verstandig om dat  voldoende mee te nemen.  Wij gebruiken Nutrilon en dat is in Denemarken niet te krijgen.  Verder zou ik zeggen vergeet het favoriete speeltje van je kind niet. En ik heb, zeker met de kleine, de gedachte:"beter te veel mee nemen, dan te weinig (kleertjes, luiers (hydrofiel) e.d).
Met betrekking tot de reis er naar toe kan ik je alleen vertellen hoe wij het gedaan hebben. Nikki heeft 's morgens haar  eerste voeding gekregen en zijn toen gaan rijden. Zij zat in de maxi cosi. Na 3 uur zijn we gestopt voor de volgende  voeding. We hebben haar toen in de reiswieg gelegd, die we met  2 veiligheidsriemen hadden vastgezet. Na  de volgende voeding heeft ze  weer gewoon  in de maxi cosi  gezeten. Wij  zijn met voeden e.d. zo'n 8,5 uur onderweg geweest en dat vond ik goed te doen. Nikki heeft de meeste tijd  geslapen.

Het  is natuurlijk helemaal aan jezelf hoe je op vakantie gaat. Wij hebben een grote auto en een kind,  dus dan is het nog redelijk te doen (hoewel de kinderwagen een hoop ruimte inneemt).  Met meerdere kinderen wordt het dan toch al een stuk lastiger.  

Ik wens je  veel succes en natuurlijk een hele fijne vakantie.  

Groetjes, Marieke  

Terug
Bovenaan