Op vakantie?!

Hallo allemaal!
Mijn zoontje is nu dik 2 maanden (van 6 oktober) en aangezien we in Italie wonen wil ik heel graag met kerst en oudjaar naar NL. Mn partner ziet dat met de kleine niet zitten en ook ik ben er niet zo zeker van dat het een goed plan is. Is het teveel gevraagd voor een baby van 2 ½ maand om naar NL te gaan met de auto (in 2 dagen rijden vanuit noord IT), met het vliegtuig of met de trein? Iemand ervaring of tips?
Groetjes Riekje

Ik zou denk ik kiezen voor vliegen, vanwege de reisduur. Kindje laten drinken bij stijgen en landen. Het is misschien niet ideaal, maar ik denk dat een jonge baby er minder 'last' van heeft dan een kindje van bijv 1 jaar, die ook nog niet snapt wat er gebeurt, verplicht op schoot moet etc...

Ik zou gewoon gaan. Het is immers ook niet zo lang vliegen, toch?
Wij gaan zelf in mei (dan is onze dochter 7 maanden) naar Amerika. Dat is ruim 10 uur vliegen. Ik vind dit ook spannend, maar we zien wel.
We hebben in het vliegtuig een reiswiegje gereserveerd. Baby's tot 60 cm en onder de 9 kg mogen hierin liggen tijdens het vliegen. Je krijgt dan de plekken toegewezen bij het keukentje of de toiletten zodat je meer beenruimte hebt en het wiegje aan die muur kan ophangen.
OOk voor in de auto kun je speciale reiswiegen huren die in de auto kunnen ipv de maxicosie. In de maxicosie mag de baby niet zo lang en in het wiegje kunnen ze languit liggen. http://www.autoreiswieg.nl/

Wij zijn met de oudste toen ze 3 maand was met de auto naar oostenrijk geweest.
Dat was 15u rijden en hebben onderweg veel stops gedaan.
Hebben haar toen wel in de maxicosi gedaan.

Onze voorkeur gaat uit voor de auto, wel zo handig met zelf de stops te bepalen. We hebben zo´n reiswiegje die in de auto kan. Enige nadeel is dan dat we de hond thuis moeten laten (in pension dus), maar voor 1 keer moet dat anders maar.. Zal ie ons niet al te veel kwalijk nemen hopelijk ;-) Met het autostoeltje (hebben geen maxi-cosim naar een autostoeltje waar hij nu ook al in kan) is onze vrees dat het niet goed is om hem daar 2 dagen in te hebben...

Even inbreken: Gewoon doen! Met de eigen auto is het handigst.
Onze dochter was net 3 maanden toen we met haar (en onze zoon van 3) naar het Gardameer gegaan zijn. In 1 dag gereden. Wel ruim en regelmatig de tijd genomen om te stoppen.
Het eerste deel van de reis 's-nachts gedaan. Toen 3 uur achter elkaar gereden. (2x 3 uur) Maar bij daglicht iedere 2 uur gestopt.

Als het autostoeltje een ligstand heeft is het goed. Gewoon maar 2 uur rijden en dan stoppen. Kind eruit en evt een kleed of boxkleed meenemen. Kan hij even ergens op (op de grond, in een rustig hoekje) liggen als jullie wat drinken of eten. Bij de meeste raststättes zijn er goede faciliteiten voor (jonge) kinderen. Alle spullen (luiers, doekjes, slabbers, voeding) binnen handbereik houden.

Ik zou het vliegtuig pakken, je bent er dan sneller! Ik vind het niet prettig om om de 2uur te moeten stoppen omdat je kleintje dan uit de maxi of autostoel moet.. Als je dan ook nog eens 's nachts rijdt, haal je hem uit zijn slaap!

Terug
Bovenaan