op verzoek of op schema?

Hallo dames,

Ik vroeg me af of jullie op verzoek of op tijd voeden?
Wat zijn jullie ervaringen. Ik doe nu nog op verzoek, maar dat werkt naar mijn idee niet echt meer. Ik werk onregelmatig, en met een vast schema kan ik voor mn meisje iets meer regelmaat creeren door de voedingen wel op een vast tijdstip te doen. Zowel bij de oppas als thuis, dan is het voor pappa ook iets makkelijker.

Ik geef de eerste en laatste voeding nog bv. Ik voed tussendoor eigenlijk ook wel op verzoek. Al komt mick overdag redelijk netjes om de 4 uur. Alleen in de avond wil hij eerder drinken. Soms wel alweer na 2 uur. Maar hierdoor slaapt hij tussen 21.00 en 22.00 uur door tot de volgende morgen 8 uur als ik hem weer moet wakker maken. Hij drinkt dus 5 voeding in een wat kortere tijd dan normaal.

De eerste 6 weken heb ik wel op verzoek gevoed, maar daarna niet meer. Het werkt voor ons niet, mijn borstvoeding loopt ervan teug en wanne wil alleen maar meer en meer. Hij krijgt hier om half 7, 10 uur, 13 uur, 16 uur, 19 uur en 22 uur een borstvoeding voeding en dat werkt het beste voor ons. Vaste tijden zijn voor mij veel makkelijker met zo'n druk gezin alle kids wetenwaar ze aan toe zijn. Wanne wordt nu bijna standaard wakker op die tijden, maar is soms wat eerder maar dan laat ik hem nog even in de box spelen tot het voedingstijd is. Want ik moet mijn tijd toch goed verdelen over het grut om scheve ogen te voorkomen.
Op de creche krijgt hij gekolfde melk ook op die tijden, voor hun werken vaste tijden ook beter. Zij kunnen natuurlijk ook zien hoeveel erin gaat, dus als de fles leeg is dan slaapt hij wel door tot de volgende voeding.

Ik voed op verzoek, maar Julian had eigenlijk al heel snel een ritme te pakken.
Hij komt eigenlijk altijd om de 3 uur met een uitschieter naar de 4 uur. 's Avonds om 23.00 krijgt ie een fles afgekolfde melk en daar slaapt ie op tot ongeveer 7.30, vanmorgen zelf tot 9.30!

Misschien kun je langzaam een ritme inbouwen?
Dus door te proberen uit te stellen tot 3 uur of (als ze je juist langer wacht), na 3 uur aan te bieden.

Ik vind het zelf heel prettig om een ritme te hebben, omdat ik er dan rekening mee kan houden als we weg willen.

En op het werk kolf ik dan ook om de 3 uur.

Wij voeden nog steeds op verzoek. Eigenlijk van af het begin al gedaan. En over ritme gesproken die heb ik ook, zodra hij de fels heeft gehad gaan wij de deur uit en in de 3 tot 4 uur redt ik dat makkelijk. Wel nemen wij altijd een fles mee....

hier ook op verzoek. Maar meestal is het wel om de 4/5 uur. en de laatste fles wil ze rond 21.00 uur. daarna slaapt ze door tot een uur of 8.00. dus de eerste en laatste fles is meestal op dezelfde tijd. Daartussen is op verzoek.

Terug
Bovenaan