Op voor een 2e kindje na verwijderen mirena!

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi allemaal!
Ben hier voor het eerst , is al bijna net zo spannend als het feit dat mijn man en ik voor een 2e kiddo gaan!

Nu het volgende waar ik een beetje mee zit en wilde vragen wie me hier raad in kan geven .

Twee weken geleden toen ik mijn mirena nog had werd ik op woensdag ongesteld , dit duurde een weekje tot ongeveer de woensdag erna , 2 dagen later heb ik op vrijdag mijn spiraaltje laten verwijderen .....alles prima niks aan de hand .....op zondag ineens enorm veel bloedverlies tot en met donderdag ....
Van het ene op het andere moment was het over , het begon met bruin vies bloed , eindigde met rood helder bloed.
Gisteren totaal geen verlies meer , vandaag ook niet , maar wel een lichte buikpijn linksonderin.

Omdat we zo graag willen dat het zsm raak is hoop ik dat iemand me raad kan geven op dit gebeuren....

Ik kan nu dus echt niet berekenen wanneer ik mijn eisprong heb en vraag me af of het normaal is dat ik zo snel na het verwijderen ongesteld ben geweest terwijl het pas over was ?

Ik ben benieuwd naar de reacties!

XXX Mama van Eentje

Hoi

Ik had mijn mirena afgelopen week eruit willen laten halen, maar mijn huisarts is met vakantie, en komende week ook, dus we moeten nog even geduld hebben. Nu mijn vraag, doet het erg zeer het verwijderen van de mirena. Bij het inbrengen van de mirena heeft mij zo ontzettend veel zeer gedaan, dat ik een beetje bang ben geworden voor het verwijderen. Mijn   dochter is via een spoedkeizersnee geboren en ik heb nooit ontsluiting gehad, daardoor was mijn baarmoedermond nog volledig gesloten en deed het inbrengen erg zeer. Kan ik nu voor het verwijderen wat ibrupofen slikken of zo??
Op jou vraag over de bloeding natijd weet ik helaas niets, maar bij de plaatsing had ik ook een paar dagen bloedverlies natijd.

groetjes geke

Hoi ,
Bedankt voor je reactie , en ik herken je verhaal helemaal!
Ikzelf heb ook een geplande keizersnede gehad , en het inbrengen van mirena deed bij mij ook erg veel pijn .

Ik zag er ook als een berg tegenop om hem te laten verwijderen........het was zo gebeurd!!!
Een beetje een krampachtig gevoel , 5 seconden en hupla eruit wassie !

Echt het zal je meevallen denk ik ....ik heb van te voren niks ingenomen en nadien ook niet ....wel een beetje last van krampjes maar meer niet .

In ieder geval veel succes!

Groetjes Chantal

Hoi Hoi!

Ik heb in November mijn spiraaltje laten verwijderen! Mijn huisarts had mij doorgestuurd naar een Gynocoloog, omdat tijdens het plaatsen, wat erg pijnlijk was en ik de rest van de dag niks anders deed dan overgeven! Ben zelfs nog een paar uur opgenomen geweest in het ziekenhuis vanwege deze reactie.
Ik zag er dus erg tegen op om de mirena te laten verwijderen! Nou het verwijderen duurde maar 2 tellen en voelde dus absoluut niks! De rest van de dag wel een klein beetje bloedverlies. Na een week werd ik ongesteld, en sinds dien nog niet helemaal op regel met mijn menstruatie. (1x 27 dagen, 1x 25 dagen) Maar ik zou ook echt niet meer weten hoe dat voor het plaatsen was, heb namelijk drie jaar lang geen menstruatie gehad met de mirena (wat een genot!!)

Groetjes Ponoka (27 jaar, ronde 3, eerste kindje)

Hoi

Komende donderdag hebben we een afspraak met de huisarts om de mirena te verwijderen. Door jullie verhalen kijk ik er nu ook iets positiver er tegen aan. Dus we gaan nu toch bijna voor het eggie. Vandaag pas begonnen met foliumzuur, dus nog even een maandje veilig klussen.
Groetjes geke

Terug
Bovenaan