Op welk schema zit je nu?

Hoi,

Ik ben heel benieuwd op wat voor 'n schema jullie nu zitten.
Nienke zit namelijk nog steeds op die 4 flessen van 200. Ze wil echt alleen maar warme melk. Geen fruit,groente,roosvice of diksap... Welke groenten of fruit ik ook probeer, niets helpt.
Ik geef het wel hoor zoals haar fruit en groenten Maar als zij na 2 happen haar mondje stijf dicht houd en blijft nee schudden kan ik nog weinig! Best frustreren want je wilt zo graag.
Hoe zit dat bij jullie? Of miss zijn er tips?

Groetjes Ingrid.

Hoi Ingrid,

Hier hetzelfde met Jelte wat betreft de groente. Fruit en diksap vindt hij heerlijk. Gisteren voor het eerst sinds weken weer groente geprobeerd en na 6 hapjes ligt hij gewoon te kokhalzen zó vies vindt hij het. Dat vind ik dan weer zielig, dus toen ben ik maar weer gestopt. Bij de laatste 2 hapjes had ik er wat appelmoes doorheen gedaan, zo van, misschien lust ie 't dan, maar ook niet. Dus ik ben bang dat dat nog een lange weg zal worden voordat hij het lekker gaat vinden. Ik heb dan ook geen tips. Wil net als jij graag goede tips hebben dus kom maar op iedereen!! :)
Verder krijgt Jelte ook nog 4 flessen van 210cc. Vandaag moet ik weer naar het cb dus ik ben benieuwd hoe hard hij is gegroeid.

Groetjes Corina

Het is erg belangrijk dat het eten van zowel van de groente als fruit hap leuk blijft. Eten kan en moet je niet dwingen, dat werkt niet en het wordt een big issue op niks af.

Je kind valt gerust niet dood neer als hij minder eet zoals jij in gedachte had. Hij eet wat hij nodig heeft.
Pas als hij heel erg afvalt zou ik me pas zorgen maken.

Het duurt 8 tot 10 keer proeven voordat een kindje sommige groentes of fruit leert waarderen. Dus heb geduld dat je kindje uiteindelijk meer gaat eten. Het is op dit moment ook een spannende ontdekkingstocht. Ga maar na, flesvoeding smaakt dag in dag uit hetzelfde. En nu krijgt je kind ineens andere smaken te verwerken.

Sylian moest eerst echt helemaal niks weten van zijn fruit en groente hapjes. Het interesseerde hem echt geen reet. Maar nu begint hij wel steeds meer interesse te krijgen (hij is nu 7 mnd).

Dus laat het los, het komt wel goed. Het laatste wat je wil is een eetprobleem creeren die er eigenlijk niet is.

o,ja begin met het aanbieden van "pure smaken" dus bijvoorbeeld alleen wortel, of alleen courgette, mango, aardpeer, pastinaak, venkel, etc. Wanneer je groente stoomt, blijft er meer vitamines achter (pan met een laagje water, ijzere zeef erboven hangen met groentes erin, deksel erop en stomen maar). Je kan het na afkoelen ook prima invriezen.

Zelf hapjes maken is stukke goedkoper en beter omdat je dan nog enigszins ervoor kan zorgen dat de structuur van het groente of fruit herkenbaar is. Dus niet helemaal tot moes draaien, prak het desnoods zodat het nog wat "gebubbeld" is.

Wanneer je kindje bv krijgt, heeft het al wel meer blootgesteld aan verschillende smaken. Dus zou het theoretisch wat makkelijker moeten zijn om nieuwe smaken te introduceren ( merk hier zelf niet zoveel van).

Luka krijgt nu (8 maanden) 's morgens 1 fles met 180 cc flesvoeding, in de loop van de ochtend een fruithapje, met een beetje water in een flesje.'s Middags eet hij 1,5 tot 2 boterhammen (zonder korstjes, hij heeft nog maar 1 tand, dus de korstjes moeten nog even wachten) met smeerworst of smeerkaas, In de namiddag een klein flesje melk, zo'n 90 cc, niety vaak want hij slaapt dan vaak, met het avondeten eet hij vaak mee.Zeg maar als het blender-baar is, dus rijst en kip en zo, of pasta, of vlees, groenten en aardappels.Eten we pizza of pannekoeken (tja, hebben nog 3 kids dus dan doen we 1 keer per week) krijgt hij een Olvaritpotje.
's Avonds nog een flesje van 120 cc flesvoeding.
Groetjes Roos.

Onze Nienke is nu bijna 7 mnd alweer en krijgt s morgens een fles van 140 cc, meer hoeft ze ook niet. Rond 10 u fruithapje vd blender of potje. Om 12 u eet ze broodje mee, 1 met pasta of smeerkaas ook al af en toe met korstje eraan. Maar s middags wil t niet. dan mag ze rond 3 u een flesje of bekertje drinken, water/diksap/roosvice.. maar ze vertikt t, houd haar lippen stijf op elkaar. Ze wil percee die fles met melk en niks anders. Pfff hoe krijg je dat nu voor elkaar om om te switchen. Ze wil niks anders dan melk wat ik ook probeer. Ze krijgt ook rozijntjes s middags en dat vind ze echt lekker maar uiteindelijk geef ik toch steeds maar weer die melk eind vd dag anders drinkt ze s middags niks. Dat kan toch ook niet?? Iemand nog tips? wat ze wel doet is onder de douche water slurpen (ja gek kind hè haha) vind ze heerlijk. Maar water in haar fles of beker moet ze niet. En om haar nu elke mid in de douche te zetten zie ik zelf weer niet zo zitten!
Alle tips welkom dus!!!!
Groetjes Ing.

Hey ing,

ik denk dat het enige wat je kunt proberen is haar toch elke keer bijv roosvice aanbieden. Ik zou wel elke keer hetzelfde proberen. Een tijdje terug had ik gereageerd op je vraag en toen dronk Noah alleen uit een beker. Nu heb ik hem eindelijk zo ver dat hij ook uit een fles drinkt. (beker was namelijk niet altijd handig) maar het heeft ook echt lang geduurd.

x Miranda

Terug
Bovenaan