op welke zij mag je nu wel liggen

hoi

volgens mij is daar nix van waar hoor,ik sliep altijd op mijn zij totdat ik erg veel last van maagzuur had toen ben ik op mijn rug gaan liggen.dat is wel slechter dacht ik,omdat je dan een zenuw af klemde of zo.weet het ook niet zeker hoor,maar ik zou me daar niet te veel aan tillen en gewoon kijken wat je het beste vind slapen.gr wendy 10 wk zwanger tweede

Hoi,
Je mag juist wel op je zij slapen. Schijnt de beste houding te zijn, met name je linkerzij. Dat is beter voor je bloedsomloop. Zo kan alles beter z'n werk doen, vocht wordt bijvoorbeeld ook beter afgevoerd.
Er is hierover wel het een en ander te vinden op internet.
Slaap lekker!
grts, daantje

Op je linkerzij is het best, dan stroomt alles goed door.

Op je rug is niet wenselijk, je kunt een belangrijke zenuw of ader afknellen bij je ruggegraat waardoor jij én je baby zuurstof tekort kunnen krijgen.

Hoi,
Wat een verhaal zeg, dat zou me toch wat zijn als je niet op je zij zou mogen liggen!
Op je rug hou je na een aantal maanden zwangerschap zowiezo niet meer uit!!
Ademnood..hahha
Staan slapen lijkt me ook niet wat, en op je buik gaat ook niet echt!
Dus gewoon lekker liggen hoe jij fijn vind!!
Weet inderdaad dat tijdens de bevalling werd aangeraden om op je linkerzijde te gaan liggen vanwege de betere doorstroming..Werd me toen door ambulancepersoneel verteld.
Ik ben ruim 30 weken zwanger van de derde, en slaap altijd op mijn zij..wisselend links en rechts.
Op mijn rug gaat niet meer..
Groet R

Ben zwanger van de tweede (28 weken) en slaap al vanaf begin van zwschap slecht, had ik bij de eerste ook. Daar komt bij dat ik vanaf 23 ook echt niet meer lekker lig in bed...wordt alleen maar erger. Al die tips van kussen tussen de benen en tegen/onder je buik... ook dat is het niet. Nou ja, nog even doorbijten he.
Mijn HA beweerde dat ik dan een paar keer in de week een glas wijn moest drinken  dit was beter dan paracetamol, zei hij. Ik was natuurlijk helemaal verbaasd....Maar ook een paar keer per week een paracetamol (zoals ik nu al doe) is niet zo erg zei hij.
Zal toch mijn VK nog maar eens vragen, vind het een beetje een vreemd advies van de HA. Hij zei nog wel: niet elke avond en niet meer als één glas.
Nu heb ik door de hele zwschap één glaasje wijn en één biertje gehad, ik was toen 15 en 19 weken zwanger, dat vind ik dan nog oke, maar over dit advies twijfel ik toch echt wel.

Hallo,

Je mag zeker gewoon op je zij slapen hoor! Doe ik ook ..
Het is echter wel zo dat als een zwangere vrouw bewusteloos raakt (of is ) moet je deze op haar linker kant stabiel leggen want aan de rechterkant lopen de belanrijke aders.
Normaal als iemand bewusteloos is leg je die in een stabiele zijligging en maakt het niet uit op welke kant, maar bij een zwangere vrouw moet het dus op de linker zij zodat er geen belangrijke ader wordt afgekneld door het gewicht van het kindje!

Maar gewoon slapen op je rechter zij maakt niet uit en mocht het niet confortabel liggen ga je toch vanuit je instinct op je andere zij of je rug liggen!

Groetjes Danielle,
Mama van Jason 2,5 jr en 38 weken zwanger van de 2de!

Terug
Bovenaan