Op zien tegen de bevalling

Laat ik dan maar meteen een nieuw topic openen :eek:)

Ik zie zoooooo erg tegen de bevalling op.
Het is de tweede, heb al een dochter van februari 2008 die met een spoedkeizersnee is geboren. Maar ik kan me niet herrinneren dat ik ook zo bang was tegen het eind van die zwangerschap.
Aan de ene kant wil ik heel graag zo snel mogelijk bevallen, want ik zit er echt doorheen..... maar aan de andere kant ............ HELP!!! Ik durf niet!!!!
Ik weet het, het moet er toch uit. Maar ja makkelijker gezegd als gedaan.
Zijn er meer dames die er zo tegen op zien?

Liefs Trudi

Hoi Trudi,
ik heb het ook een tijd gehad angst en als ik er echt over na ga denken heb ik het nog wel een beetje, maar aan de andere kant ik heb zo een dikke toeter en ik kan nog zo weinig en ik kan ook de dingen niet meer drinken en eten die ik graag wil ivm de maagzuur, dat ik nu alleen maar denk van kom maar op met die pijn en ik praat mezelf ook echt moed op deze manier in zodat ik het kan, ik wil er graag vanaf ik wil niet meer zwanger zijn ik wil heel graag mijn kindje lekker in me armen en er ook weer helemaal zijn voor de andere twee,
probeer te denken wat je weer kan straks en probeer jezelf echt moed in te spreken en laat het lekker op je af komen want je heb de kracht echt nodig zometeen.

Succes en niet te veel denken over je heen laten komen meid,
groetjess mina

He Trudi,

bij mij begint het nu ook te kriebelen hoor!!! Ook al is het de 2de.... (waar ik bijna niets meer vanaf weet) Ik krijg al weer dromen over brekende vliezen in de AH, weeeen in de auto en meer van dat soort ongein. Mijn grootste angst is dat ik met mijn zoontje alleen ben als het begint en dat het zo snel gaat dat er niet op tijd iemand bij is! Pfffftttt....... Tegen de bevalling zie ik niet zo op, doordat ik me niet kan herinneren hoeveel pijn het de vorige keer deed ben ik wel banger dan de vorige keer!
En iedereen roept maar dat er nog nooit een is blijven zitten en dat iedere vrouw het kan.... maar ja... bij mij is het over 4,5 week weer zo ver!
Ben erg nieuwsgierig en wil dit kleine mannetje graag in mijn armen sluiten maar om nou te zeggen dat ik echt uitkijk naar de bevalling nou NEE!!!!!! Je gaat nu ook veel meer letten op kleine krampjes, rare bewegingen, die toiletpot in de gaten houden en je bent echt veel allerter! Want wie weet gaat het zo beginnen! Geen lange autoritten meer, misschien toch wel dat tasje klaar zetten etc...

En 1 troost.... de meesten hier krijgen ook allemaal meer kinderen en die doen het dus ook weer een keer... dus het moet het toch op de een of andere manier waard zijn toch...

Gooi jezelf maar in die weeen! Sterkte!
Joyce

hoi meiden,

Ik moet nog 6 weken, en hoe meer ik er tegen op zie hoe sneller de tijd gaat.

Ik ben niet echt bang voor de pijn want mijn eerste bevalling was top en snel, maar het is ook elke keer weer anders en dat is eigenlijk mijn angst.

verder ben ik er wel klaar voor ik wil mijn lichaam weer vor mezelf, dit kindje kan me soms echt pijn doen, terwijl ik bij mij eerste bevalling geen een klacht had, ik skeelerde zelfs tot het eind. Nu kan ik niet eens meer normaal bukken om iets op te rapen. En dat terwijl mijn buik niet eens zo groot is.
Mensen geloven me niet als ik zeg dat ik 34 weken ben.

pffff aftellen..... xxx nathy

In principe maak ik me gelukkig nergens druk om... mits ik er niet te diep over na ga denken!!
Dan breekt het angstzweet mij ook wel uit...
Oei, mocht ik toch eens inscheuren of een knip krijgen!
En ik ben zo waanzinnig kleinzerig, alsof ik een man ben hahahaha!! Een prikje en ik piep al...

Maar zoals gezegd, moet ik er niet teveel over na denken.
Appeltje eitje. Hoe dan ook, over 3 maand is het helemaal voorbij, ben je de pijn en alle ellende vergeten en ben je alleen nog maar verliefd op je kleine hummeltje!!

Ik zie niet echt op tegen de bevalling. De vorige keer ging dat eigenlijk vrij makkelijk (de meeste kunnen zich dat waarschijnlijk niet voorstellen). Ik ben alleen zo bang dat het zich nu nog omdraaid en dat het dan dwars of in een stuit ligt en ik moet een keizersnee dat lijkt me echt vreselijk.
Ook kwam de vorige keer de placenta er moeizaam uit, het duurde heel lang en hij was heel groot. Achteraf bleek dat er wat resten waren blijven zitten en toen moest ik 8 wk na de bevalling nog gecurreteerd worden dat was ook geen pretje ben je eindelijk een beetje op de been moet je weer het zkh in. Dus dat hoop ik ook dat het goed gaat.
Maargoed ik ben ook blij als het er uit komt want het zwanger zijn ben ik wel een beetje zat en ik word nu ook wel heel nieuwsgierig naar wat er al die tijd in mijn buik gezeten heeft.

Ik zie zelf niet zo op tegen de bevalling, de eerste ging in een rap tempo en heb nauwleijks pijn gevoelt. daar in tegen had ik een verschrikkelijke zwanberschap. Nu heb ik wel dat ik het gevoel heb dat het bijna niet mooier kon als bij mijn eerste. Maar ik zie het wel ga er neutraal in en een tweede is altijd sneller dus in mijn geval zal dat 1,5 uur zijn van 1e wee tot placenta en dat vind ik wel weer eng.

liefs van mariska

Terug
Bovenaan