op zoek naar anderen kindjes die een spreidtbroekje dragen

hallo
Ik heb een dochter van 6 maanden en ze draagt nu alweer 3 maanden een spreidtbroekje, voor de heupjes.
Nou gaat ze steeds meer doen wat hoort bij dr ontwikkeling maar ik ben benieuwd of er nog andere ouders zijn die ook een kindje hebben met een spreidtbroekje.
En hoe hun kindjes de ontwikkeling hebben doorgelopen of aan het doorlopen zijn. Ik merk bij lianne dat bepaalde dingen toch best frustrerend zijn en ik niet goed weet hoe haar te ondersteunen en of dit wel handig is.

Groetjes auriske mama van lianne
 
Mijn dochter heeft ook een spreidbroek gehad. Maar ik denk niet dat ik je met je vragen kan helpen. Zij heeft hem namelijk al gekregen toen ze 7 weken was en heeft hem in totaal 3 mnd aangehad. Dus voor de echte lichamelijke ontwikkeling begon, was zij er al vanaf.
Ik merkte wel dat het haar op een gegeven moment ging frustreren en dat ze een stuk vrolijker was, toen hij af mocht.
Ook heeft ze toch wel een kleine achterstand op haar lichamelijke ontwikkeling; omdat ze pas later de kans kreeg om te gaan draaien ed, heeft ze iets achter gelopen. Maar nu, met 9 mnd, heeft ze het allemaal weer ingehaald.
Ik wens je veel succes verder.
Hoe lang moet zij hem nog om?
Sil
 
Hey,
Onze dochter heeft sinds ze 6 maanden oud is een spreidbroek (nu is ze 17 maanden). Onze dochter kon al rollen dus toen ze de spreidbroek kreeg moest ze dat weer opnieuw leren. Maar dat lukt allemaal. We hebben de poten van haar bedje aan het hoofdeind ongeveer 10 cm verhoogd zodat ze het gevoel heeft dat ze "recht" ligt en verder heeft ze een kussen onder haar benen zodat ze geen spierpijn krijgt. Onze dochter heeft de spreidbroek de eerste 5 maanden dag en nacht gedragen en daarna  alleen nog maar tijdens haar slaapjes en 's nachts. Als we haar 's morgens uit bed halen staat ze met de spreidbroek gewoon in haar bedje.Sind een  week of  2 loopt ze los. Ik weet niet of dat laat is voor haar leeftijd.  Staan en optrekken doet ze vanaf een maand of 13 maanden.  Volgens de orthopeed worden de kindjes zo sterk dat ze er ook mee kunnen lopen en kruipen.

Succes.
Groetjes Wendy
 
hallo

bedankt voor jullie reactie
Lianne moet hem nu nog 2 maanden dragen en dan moeten we terug voor een echo en we hopen dat het dan klaar is of in ieder geval mogen afbouwen. Ze zat vorige keer al binnen de zogenaamde normale marges maar toch nog 7 % verschil.

Ze kunnen dus alles gewoon doen als ik het goed begrijp. Het vergt alleen wat extra geduld van zich zelf en ondersteuning van mij. Het lijkt me toch niet makkelijk als ze al om kon rollen voordat ze het broekje kreeg,. Maar het geeft me hoop dat het goed komt ik vind het alleen zo zielig want het lukt dr niet ja omrollen van de buik naar dr rug wel maar speelgoed pakken lukt niet want ze gaat alleen maar achteruit en van dr rug naar de buik lukt ook nog niet. En ze kan daar erg boos om worden.
In iedergeval bedankt

groetjes auriske
 
Onze dochteer heeft ook een spreidbroek gehad. Eerst bij 3 maanden de pavlikbandage en daarna de campspreider. Zij was er 1 week voor haar 1e verjaardag helemaal vanaf. Ze is nu 13 maanden en gaat qua ontwikkeling als een speer. Ze kruipt, staat en probeert los te staan. Ze probeert ook al kleine stapjes te zetten. Zodra ze overdag de spreidbroek niet meer omhoefde ging het ineens heel snel. Begon ze te rollen en te kruipen. Dus maak je geen zorgen over de ontwikkeling dat halen ze vanzelf wel weer in. Ik wens je veel sterkte en hoop dat jullie ook snel "spreidvrij" zijn.
 
hoi
mijn dochter heeft ook een spreidbroek.
je kunt kijken op de site van heupafwijkingen.
iris heeft hem de vanaf 3 maanden tot 10 maanden en   weken eigelijk kontinu aangehad. ze kon er mee rollen en kruipen en staan.
nu hoeft ze hem alleen in bed aan en dan trekt ze zich er ook mee op. iris heeft zich normaal ontwikkeld ondanks de spreider.
(ze had eerst de pavlik 4 weken en daarna de campspreider.)
groetjes petra mv iris nog 10 nachtjes voor ze 1 wordt
 
Hallo,

Mijn dochtertje kreeg een spreidbroekje toen ze vijf maanden was en die heeft ze vier maanden omgehad. Ze was ook al aan het rollen toen ze de campspreider kreeg en moest dat weer opnieuw leren met de campspreider. Maar dat lukte haar - op een gegeven moment rolde ze van buik naar rug en ook weer terug, met broekje en al. Ze begon er ook mee te tijgeren, ging er mee zitten  en denk, als ze het broekje langer had gehad, dat ze er ook wel mee was gaan staan. De grap was dat ze even 'immobiel' was toen de campspreider af mocht. Ze was zo gewend aan het broekje dat ze in eerste instantie even niet meer wist wat ze moest doen. Een week later begon ze met kruipen en nu is ze aan het staan.

Ik heb me er over verbaasd hoe flexibel ze was met of ondanks het broekje en wat ze allemaal kon ermee. Ik hoor ook wel eens dat er kindjes met een spreidbroekje zijn die wat 'grove motoriek' betreft achterblijven, maar dan juist hun fijne motoriek heel sterk ontwikkelen. Dus al met al gaan die kleintjes toch wel door, op hun eigen wijze.

groet Els
 
hallo moeders
bedankt voor jullie reactie het doet me goed om anderen tegen te komen.
Die al de enige ervaring hebben, als ik het allemaal zo lees kunnen ze er heel veel mee, dat blijkt bij lianne ook wel , Maar toch als die af mag is het denk ik wel behoorlijk wennen. En als die niet afmag ,kan ze toch vooruit met dr ontwikkeling dat geeft hoop.
groetjes auriske
 
Terug
Bovenaan