Op zoek naar een mooie naam?

Nu (bijna) iedereen de 20 weken echo gehad heeft (wij gisteren en ik ben eind van de maand augustus uitgerekend) en misschien weet of het een meisje/jongen is kan het zoeken naar een mooie naam beginnen!

Wat zijn de namen die jullie mooi vinden?

Ik merk dat in mijn omgeving veel mensen dezelfde namen mooi vinden.
Populair is hier bijvoorbeeld: Sterre, Rosemarie en Hugo.

hoi hoi
mooie namen pfff lastig, iedereen vind iets anders weer mooi. Ik zelf werk in het speciaal onderwijs en heb leg dus met heel veel namen linken naar kids (ook minder leuke deze namen vallen dan alweer af) ik wil zelf ook geen naam die zo ontzettend vaak voorkomt. nu heb ik een site gevonden waar je namen kunt zoeken, maar ook een naam in kan geven en dan zie je hoe vaak die de afgelopen 12 maanden voor kwam. Ideaal, is natuurlijk geen garantie dat de naam nu ineens weer populair wordt.
http://www.babynamen.nl/index.php

wij hebben momenteel 2 jongens namen in ons hoofd waarvan de 1 nog niet is voorgekomen.

groetjes Danieka

Zelf ben ik turkse en is manlief NLer, wij kiezen geen oer hollandse namen dus dat scheelt. Het is zo erg makkelijk om wat exotischer klinkende namen te zoeken.
Ons oudste dochtertje heet b.v. ilayda, dit betekend waterelfje in het grieks...
met de 2e zoeken we ook zoiets. Het moet wel makkelijk uitspreekbaar zijn voor beide families.

groet hilal
23wk 3dg

Wij hebben al een tijdje een naam, waren er gelukkig vrij snel uit.
Tis een korte toch niet heel veel voorkomende nederlandse naam.
Thuis gebruiken we hm al en kan niet wachten tot we het bekend kunnen maken.

Namen zijn heel persoonlijk, tis heel moeilijk om  met ideeen te komen voor iemand anders.

Groetjes

Ja, laten we allemaal gewoon eens wat mooie namen neerzetten, misschien heeft een ander er wat aan.
Wij zijn er ook nog niet uit!!! Het is gewoon moeilijk.
Nou namen die ik mooi vind

Noah ( zo heet onze zoon)
Jayden. ( alleen hoor je die zo vaak)
Sem
Kyan
Seth
Jamy
Roan
Luca
Valentijn

Zarah
Indy
roos
Sterre
Amber
Bo

Nou meiden, wie volgt??

Groetjes

hoi hoi

mn dochtertje heet caithlyn (spreekje uit als katelin)

en ons toekomstig mannetje gaat djayden heten

wij houden allebei niet van oer hollandse namen

@
hilal1983

wat een mooie naam heeft je dochter:)

liefs

Hoi hoi,

wij houden van simpel maar apart, haha lekker dubbel!
Anderen kunnen je wel inspiratie geven maar je zult zien er komt een moment dat je ineens weet hoe je je kindje wilt gaan noemen.
Bij ons was dat moment toen we op vakantie waren...

Nou sterkte er mee want makkelijk is het niet!

Groetjes!

Ik vind het zo moeilijk! We weten ju een week dat we een zoon krijgen en we komen er echt niet uit! We hebben al 2 zonen, Tristàn en Ikèr en daar moet het bij passen, daarnaast hebben ze een spaanse achternaam waar het ook weer bij moet passen en de naam moet niet zo'n burgelijke spaanse naam worden, daarnaast moeten we ook nog rekening houden met de uitspraak en dat we dus niet van alle nederlanders kunnen verwachten dat ze een naam goed uitspreken maar als je dan de verbasterde naam hoort ben je er ook gelijk klaar mee!
Ik heb echt al wel 10.000 namen gezien dus ik hoop idd dat de inspiratie t.z.t. wel komt, heb echt geen zin meer om uren naar namen te kijken wat evt. in de buurt komt

Groetjes Brechtje

Terug
Bovenaan