Op zoek naar een "goeie" babyfoon!!!

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een andere babyfoon. Ik had er eentje van Phillips, maar deze is kapot. Nu zoek ik een babyfoon die goed werkt. De oude deed het wel goed, alleen hadden we geen bereik bij vrienden die bij ons in de straat wonen. Het is ruim 100 meter verder, maar er zitten 7 huizen tussen. En dus héél wat muren, waardoor hij het signaal niet meer op vangt bij hun binnen.  Het bereik hangt namelijk altijd af van wat er tussen zit. Dus in open gebied heb je meer meters bereik dan tussen huizen.  We hebben ook een walkie talkie/babyfoon, maar daar hoor je ook andere mensen op. En het gedeelte op de slaapkamer maakt dan rare geluidjes. De afstand red deze wel. Maar van die bijgeluiden worden de kids wakker.

Nu is er een babyfoon van Bébetel waar je je telefoon nummer kan inprogrammeren en als er één huilt belt deze je telefoon/modiel en kun je luisteren.

Wie heeft ervaring met deze babyfoon,want in aanschaf is hij wel een stukje duurder. Of wie weet een andere babyfoon die goed werkt.

Groeten Manon

Ik heb een Alecto DBX 88. Echt een ideaal ding. Hij werkt super goed, zonder storen.
Hij heeft 200 meter bereik.
We hadden laatst een straat feest en daar ging het ook prima. Weet alleen niet of het ook werkt als we ergens binnen zitten, dat heb ik nog niet uit geprobeerd.
En de hele straat heeft dezelfde en we horen nooit andere kindjes op die van ons.

Wat mij betreft een fijn ding dus!

Wij hebben ook de Alecto DBX88.
We zijn super tevreden!!!
Hier wonen ook veel kleine kindjes in de straat en we horen nooit andere op onze babyphone.
Hij is ook 100% storing vrij, heeft een nachtlampje, 5 slaapliedjes, temperatuur weergave en terug spreek functie.
Kortom, een super ding voor weinig geld!!!!

Groetjes,
Marjolein

Als je echt zeker wilt weten dat je bereik hebt een paar huizen verderop, kun je het beste een portofoon met babyfoonfunctie gebruiken. Dit zijn van die portofoons die ook motorrijders gebruiken. Als je op google portofoon met babyfoon intypt krijg je zo een aantal merken te zien.
Op zeilvakantie in griekenland gebruikten we die elke avond. 1 ligt in de boot naast de baby, de andere op tafel in het restaurant. Portofoons hebben een bereik tot 3 km, maar wij zaten maximaal 500 m. van de boot af en dat ging heel goed.
Wat ook handig is is dat je meerder protofoons op je hoofdtoestel kunt uitluisteren, dus als je meerdere kinderen hebt, leg je in elke slaapkamer 1tje neer.
Wij vinden ze ook handiger als je ergens op visite bent, die babyfoon is vrij groot om mee te nemen, die portofoontjes zijn veel kleiner en handzamer.

Succes!!

Ingeborg

Terug
Bovenaan