Op zoek naar hoop na 3 miskramen en nu zwanger van ernstig ziek kindje

<p>Hoi allemaal,</p><p>Na 3 miskramen hebben wij een aantal onderzoeken gehad, en hier kwam niks uit. Bij een osteopaat bleek dat mijn baarmoeder scheef gedraaid was en dat is recht gezet. Ben daar altijd beetje sceptisch over, maat baat het niet.... </p><p>Toen werd ik weer zwanger en nu is met 14 weken gebleken dat ons kleine meisje waarschijnlijk heel ernstig ziek is en een ernstige chromosoomafwijking heeft. Naast het verdriet dat we voelen voor dit meisje, en het afscheid dat we zeer waarschijnlijk moeten gaan nemen ben ik heel bang. Bang dat het hierna weer niet zal lukken. Ik ben op zoek naar andere verhalen van mensen met een vergelijkbaar verhaal (meer miskramen en kindje met ernstige afwijking) waarna het lukte om een gezond kindje te krijgen... Iemand? Liefs</p>
 
Allereerst veel sterkte met alles wat je meegemaakt. Dat is echt vreselijk ….

Is er ook onderzoek gedaan naar jullie eigen chromosomen? Dat kan heel goed de oorzaak zijn van de miskramen en de afwijking bij jullie kindje.
 
Dankjewel! Ja we zijn echt heel verdrietig.
Er is na de 3 miskramen bij ons beiden een onderzoek naar chromosomen gedaan (karyotypering) en daar kwam niks uit. Maar vraag me af of je nog meer kan onderzoeken qua erfelijkheid, dat ga ik nog vragen.
 
Veel sterkte aller eerst.
ik heb op 5 maart een miskraam gehad met 13,5 weken, helaas bleek ons kindje ook een chromosoom afwijking te hebben. Dit was wel ons 3 de kindje ik heb ook 2 gezonde kinderen. Wat ze toen mij vertelden Was dat ze niks van ons konden vinden waarom de baby afwijkingen had ( dus niks van de ouders overgedragen) en dat de volgende zwangerschap zeker wel goed zou lopen.

ik wens je veel sterkte 
 
Dit is er ook nog:

(Maar ik weet niet of het de afwijking kan verklaren, geen verstand van)

https://www.umcg.nl/-/dragerschapstest
 
Verdrietig voor jullie dat jullie een kindje verloren zijn! En fijn te horen dat er niets bij jullie zit.
Ik vind dat bij ons steeds lastiger te geloven omdat het nu voor de 4e keer mis gaat. Dat maakt hoop houden wel lastig.
Thanks @bibiwa, die kende ik nog niet. We hebben vanmiddag een gesprek met een geneticus ga het daar vragen. 
 
 
Terug
Bovenaan