Op zoek naar kinderopvang

Wij zijn (pas) 12 weken zwanger en afgelopen week op pad geweest voor 'child care'. We wonen in de USA en alles is hier een beetje anders geregeld dan in Nederland. Ik krijg bijvoorbeeld 8 weken zwangerschapsverlof nadat de baby geboren is. Vooraf krijgen we geen verlof, dat is hier heel normaal.
22 augustus zijn we uitgerekend dus we zoeken opvang ergens in oktober en dan alleen voor de dinsdag en vrijdag. We zijn bij 2 dagverblijven geweest en die hebben nog geen plek. We staan wel op een wachtlijst, maar niks is zeker. Aankomende week nog maar eens op pad.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat, mocht je opvang nodig hebben voor je kindje, ga op zoek, want voor je het weet zit alles vol!
Groetjes!

Hey,

Hier is momenteel een leegloop op kinderdagverblijven, dus opvang geen probleem!
Bij de gastouders daarintegen is het een ander verhaal. Bij mij komt het precies uit. De week dat ik opvang nodig heb, gaat een ander kindje voor het eerst naar school omdat het 4 wordt! Lucky me!!

Liefs,

T

Ook bij ons is de kinderopvang al geregeld... Mijn zoontje word in juli 4 jaar en hij stopt dan bij de kinderopvang en in november kan dan ons derde kindje naar de opvang. Vind het ook wel prettig qua kosten dat het zo uitkomt, want het word steeds duurder.....

En wij hebben gelukkig hele lieve oma's die super graag wilden oppassen, dus het regelen van een kinderdagverblijf of gastouder hebben we niet...
En het scheelt ook nog eens aanzienlijk in de kosten

Ik had ook schoonouders die op wilden passen. Maar alle goede afspraken ten spijt deden ze waar ze zin in hadden en mocht ik niets zeggen van wat ze deden. Gastouder bleek een veel. Beter idee in mijn geval.

Mijn dochter ging 2 dgn naar kinderdagverblijf en 1 dag kwam oma en was mijn vriend optijd thuis van zijn werk (14.00u) Helaas zit ik sinds sept. zonder werk en is de opvang nu gestopt. (krijgen geen toeslag meer en is gewoon echt te duur om alles zelf te moeten betalen!) Ik hoop einde van het jaar weer werk te hebben en dan beide kindjes naar kinderdagverblijf en misschien weer 1 dag oma. Ook hier is een leegloop op kdv, ze hebben zelf 1 groep onlangs gesloten. Hadden 5 groepen dagopvang en nu dus nog maar 4. Ondanks dat is de kans erg groot dat ze wel terecht kunnen eind vh jaar. Maar ja, kan nu toch nog niks regelen aangezien ik niet weet wanneer ik de opvang nodig ga hebben...

Terug
Bovenaan