Op zoek naar mensen die bv geven, zwanger zijn en willen afvallen!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Onze kleine meid is alweer bijna 10maanden. Sinds kort weet ik dat ik zwanger ben van ons 2e kindje. Heb geen idee hoever ik ben omdat ik vanwege borstvoeding nog niet ongesteld geweest ben.
Sinds een paar weken ben ik op dieet, aangepast dieet van de dieetiste ivm borstvoeding, maar nu ik zwanger ben zal er nog wel meer aangepast moeten worden. Ik ben op zoek naar 'lotgenoten' die ook zwanger zijn en / of borstvoeding geven en af willen vallen. Om tips en ervaringen uit te wisselen.

Groeten, Liesbeth

hoihoi, ik ben niet meer zwanger, mijn zoontje is nu 15 weken, maar wou toch ff reageren.

volgens mij is het niet verstandig om te dieeten als je zwanger bent daar je tijdens het afvallen afvalstoffen aanmaakt die schadelijk kunnen zijn of zijn voor je ongeboren kind.
zou daar met de dietiste even goed over praten voor je echt verder gaat met afvallen.

wil je verder een hele fijne zwangerschap toewensen.

liefs linda

hoi,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Zelf gaf ik de eerste weken van de zw.schap ook nog borstvoeding aan mijn iets oudere zoon van 2, maar hij is er zelf mee gestopt. Had behoorlijke terugloop en hij dronk nog maar 1x per dag.
Voor hem heb ik ook een hele tijd een koemelkvrij dieet gevolgd en een dergelijk dieet kan je wel blijven volgen tijdens je zw.schap (mits je zelf idd voldoende van alles binnenkrijgt al dan niet met een supplement zonder het allergeen) maar een dieet om af te vallen lijkt me zeer te ontraden tijdens de zwangerschap.
Je lijf gaat nu juist proberen reserves op te bouwen voor je ongeboren kind, het kindje dat nog drinkt en oh ja ook nog voor jou . Ja tis wat komt mama een beetje op de laatste plaats ook nog hihi.

Je kan prima door blijven voeden tijdens je zw.schap al moet je er wel rekening mee houden dat je produktie behoorlijk terug kan lopen en opkrikken is door de hormonen vrijwel onmogelijk (dus een regeldag of wat zal geen zin hebben helaas). Dus hou je dochter (toch? kan nu even niet teruglezen) goed in de gaten qua slikken en natuurlijk plasluiers, want het kan best zijn dat ze op een gegeven moment droog aan het drinken is maar wel wel drinken vanwege de gezelligheid en geborgenheid. Er zijn wel mama's waarbij de produktie behoorlijk op peil blijft dus hoe dat gaat lopen is afwachten... weet ook niet of je intentie doorvoeden is of niet.

Je kan ook eens op het borstvoedingsforum kijken en daar je vragen stellen. Zitten heel veel mama's met ervaring en ook zat die zwanger zijn en tegelijkertijd borstvoeding geven. (www.borstvoedingsforum.nl)

groetjes,
Marije (13 week zwanger van de 3e)

Terug
Bovenaan