op

We zijn nu beiden op , kleine is nu 3 en halve maand en slaapt nog steeds niet door, we hebben al van alles geprobeerd een schepje melk meer in de fles, voedings tijden uitstellen.....nou ja niks helpt.
Ze heeft gewoon die voeding s' nacht nog nodig ( rond 3 of 4 uur) is ook begrijpelijk.....vindt het niet erg dat ze nog niet doorslaapt alleen kunnen wij niet doorslapen en merk het aan ons allebei mijn vriend en ik we hebben echt moeite om s'morgens op te staan, zijn moe door de dag heen , en dan komt nog eens werken erbij, huishouden, koken, zorgen voor onze ander dochter.........
slapen overdag is er helaas niet bij.... heeft iemand nog tips?
 
hallo,
helaas hoort dit erbij. wij hebben er ook een hele tijd meegezeten en dat hakt er goed in.
de tip die ik je kan geven (heb je waarschijnlijk al vaker gehoord), breng de kinderen een nachtje naar iemand anders. wij hadden hier vooral op het begin best wel moeite mee, maar is toch echt ff fijn om even bij te kunnen tanken. verder heb ik ook gehoord van anderen om juist s avonds de fles niet meer te geven, sommigen slapen dan juist beter. bij ons werkte het niet helemaal, maar wij gaven dan de fles van 11u niet meer en dan kwam hij wel ergens in de nacht, maar dan kun je s avonds optijd naar bed en hoef je er maar 1 keer uit.
heel veel succes!

groetjes
 
Wij deden het om en om. Dus een van ons ging bijvoorbeeld om 20 uur naar bed en mocht dan de nachtvoeding doen, de ander bleef dan liggen. Dan heb je beide een redelijk volle nacht. Of juist om 20 uur naar bed en géén nachtvoeding en dan om en om. Net wat je prettig vind. Het gaat over!! Maar inderdaad is het slopend!
 
het gaat over...echt waar!!!

dan zijn het weer de tanden waar je wakker van ligt ;)

dus nee wij slapen tegenwoordig ook niet zo goed meer...dus slaap wanneer je slapen kan!!
 
Ja pfff heftig he die eerste maanden. Hier slaapt ie gelukkig al tot ongeveer half 6, soms later soms eerder. Mijn man doet de voeding van half 11 en ik ga dan al naar bed. Hij gaat er 's nachts niet uit, want hij heeft zwaar lichamelijk werk en moet om half 6 al uit bed. Ik doe altijd de nachtvoeding (behalve op vrije dagen dan wisselen we af). Vaak is dat dus in de vroege morgen. hij gaat daarna meestal wel weer slapen (op een uitzondering na) en dan kan ik zelf ook weer lekker inslapen tot ongeveer 8 uur want dan wordt Loïs wakker.
gelukkig werk ik nog niet. Pas wanneer Sven 15 weken is moet ik weer aan het werk. Ik heb lekker de zomervakantie er achter aan (6 weken in het basisonderwijs.. heerlijk). Hopelijk slaapt ie tegen die tijd tot 7 uur. Dat zou ook alweer schelen.

Ja... voor ons was het ook best wennen. Want loïs sliep met 5 weken als van 23 uur tot half 7/7 uur en later zelfs tot 8 uur. Dat was echt heel lekker. Nu loopt dat anders. Ik vond dat eerst heel moeilijk te accepteren. Maar afdwingen ja dat heeft geen zin. Dus ik heb me er bij neer gelegd!

xx
 
Echt waar hoor, het gaat over. Onze oudste besloot ook niet meer te willen slapen overdag in de kraamweek van de jongste. Leuk... not...
De jongste was echt een spook 's nachts, ze sliep pas ruim na de eerste verjaardag door.

Wij deden vooral in het weekend bijtanken. Een van ons zorgde voor de kids en de ander bleef lekker tot 11 uur liggen. En de volgende dag andersom.

En verder was het vooral heel hard op je kiezen bijten en doorstomen. Leuk was het niet dat eerste jaar, maar je kan een slaapritme niet afdwingen helaas.......
 
Terug
Bovenaan