Opa en oma die oppassen: de vraag

<p>Hi! </p><p>Nu drie maanden zwanger en mijn vriend en ik hebben een vraag. </p><p>We denken al na over hoe het kindje op te vangen na de geboorte. We werken nu beiden fulltime. Ik ben van plan om parttime te gaan werken, waardoor ik twee doordeweekse dagen het kindje thuis kan verzorgen en opvoeden. Dan zijn er nog drie dagen over om opvang voor hem/haar te regelen.</p><p>We willen onze ouders ook vragen of ze het leuk zouden vinden om een dag per week op te passen op de kleine. We weten niet wat voor antwoord we van hen kunnen verwachten, maar willen vooral duidelijkheid hebben zodat we kunnen gaan zoeken naar opvangmogelijkheid. </p><p>Rond welke periode kunnen we dit vragen en vooral: hoe?</p><p>We zijn benieuwd naar jullie ervaringen! </p>
 
Ik zou het zo snel mogelijk vragen. Als het antwoord nee is en je moet een opvang regelen, moet je er snel bij zijn. Ligt ook een beetje in welke regio woont, maar sommige opvangen hebben een wachtlijst.
 
Wij vroegen het vrij vlot, ivm krapte bij de professionele opvang. Hoewel we daar eerst gewoon alle dagen hebben aangevraagd.. maar het is wel handig om dat alvast te regelen! Als je het dan eens hebt over minder werken en opvang kan je t gewoon vragen. Mijn moeder wilde bijv niet, maar schoonmoeder wel. Dan kan je op een later moment dingen verder doorspreken.. maar doe wat goed voelt, de zekerheid is ook fijn, dan weet je wat je nog moet regelen!
 
Ik vroeg het al vrij snel  dinsdag is haar vaste dag om op te passen zodat ik kan werken. De andere oma past op wanneer het voor haar mogelijk is en soms doen beide oma's een dagje en nachtje op haar passen zodat mama een dagje voor haar zelf heeft ? hoe eerder je het vraagt hoe beter. Zo kunnen ze een dagje vrij gaan houden en er rekening mee houden wanneer de kleine er bijna is. Mij moeder doet alles om de dinsdag heen
 
Ik zou het ook zsm vragen want de meeste kdv hebben een lange wachttijd. 
Wij hadden dit al met onze ouders besproken zodra we een kinderwens kregen.. alleen al weten of ze überhaupt wilden oppassen was al fijn. Schoonouders gaven aan alleen doordeweeks te willen en mijn ouders  doordeweeks & bij ziekte en in het weekends als wij iets leuks met elkaar willen doen. 
Wij willen onze kinderen ook naar de kdv doen na hun 2e en dit hebben we ook al met hen besproken. 
 
Terug
Bovenaan