Opa-en-oma-oppas-pakket - Tips gezocht!

<p>Dag allemaal! Vanaf half januari gaat onze kleine vriend 1 x in de week naar opa en oma (de ene week naar mijn ouders, de andere x naar de ouders van mijn vriend). Ze hebben de grote dingen al in huis, maar willen ze als extra kerstcadeau een ‘startpakketje’ geven, met wat praktische zaken zodat we die niet altijd heen en weer moeten slepen, en een paar leuke kleinigheidjes. <br />Wat kan er wat jullie betreft absoluut niet ontbreken? <br />Bedankt alvast, benieuwd naar jullie musthaves :) </p>

Leuk!
Onmisbare dingen zijn misschien heel persoonlijk, maar zal onze onmisbaarheden het eerste (oppas)jaar delen:
- XL hydrofielen voor in bed (liggen 2 bij opa en oma)
- Badhanddoekje (bij opa en oma gaat hij heel graag in bad, groot bad dat we thuis niet hebben)
- Voorleesboekjes (wij hebben geluidsboekje van osborne aan mijn ouders gegeven en nog wat flapjesboeken)
- 360 drinkbeker (maar dat is in het begin nog niet nodig, maar wel leuk om erin te doen misschien)
- Flesje
- Etenssetje met bord/lepel/vork oid
- Babyfoon! Maar net afhankelijk van of je zin hebt zoiets te geven, haha. Hebben wij wel gedaan (zo'n basic avent ding), maar meer omdat mijn ouders hem écht niet kunnen horen als hij in 'zijn' kamer daar ligt en zij beneden zijn.

Leuk idee! Hier nog wat aanvullingen:
- Extra speentje met I love oma/opa
- Bij de prenatal hebben ze leuke (reserve) shirtjes/rompertjes met Oma’s geluk en/of opa’s kleintje erop 
- Slabbetjes
- Slofjes/sokjes
- Het enige echte voorleesboek voor opa’s en oma’s
- Bordje met bestekje 

Ik zou ook wat cosmetische dingen geven zoals wat hieronder idd ook genoemd wordt billenzalf, maar ook een eigen thermometer en dan ook zetpilletjes. Eventueel een kleintje badolie oid mochten ze hem daar een keer moeten badderen. Kleine speeltjes zoals een friemeldoekje, bijtring. Kinderbordjes en bestek (bijvoorbeeld grotere hoeveelheid en dan verdelen over beide ouders) is ook handig. 

Mijn zoontje heeft altijd zo’n muziekaapje. Zo een die je aan de staart trekt en dan n slaapmuziekje uitkomt. Als jouw kindje ook gewend is met n muziekding te gaan slapen, is het misschien leuk en handig om die te geven. Ik ben die nl een keer vergeten mee te geven, dat was een groot drama kan ik je zeggen hahaha!

Terug
Bovenaan