Opa morgen een test, oma in een verpleeghuis

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Hier weer even een update.... Opa ligt nog in het ziekenhuis. Ze gaan morgen een test doen (fietsen of zo, conditietest) als deze goed genoeg is moet hij naar huis toe. Als het niet goed genoeg is moet hij in Amsterdam worden gedotterd.
Dus dat is even afwachten.
Oma is gisteren door haar enige dochter weggebracht naar een verzorgingstehuis (tijdelijk, maar als het niet anders kan voor altijd) Ze was erg boos op haar dochter, maar vandaag scheen ze wel al bijgetrokken te zijn. Of er daar ook plek is voor opa weten we nog niet.
Dit weekend gaan we zaterdag bij allebei langs met Feline. Ze zijn allebei helemaal gek op hun achterkleindochter, dus kunnen ze zich even af laten leiden van de nare dingen.

groetjes Maris

Wat een nare situatie is het toch. Ik hoop dat het goed gaat met beiden. Dat opa de test goed uit kan voeren en oma het toch naar haar zin krijgt. Al is dat ook weer niet de ideale situatie, omdat ze dan niet bij elkaar wonen. Wat is het toch mooi dat een kind van deze leeftijd de dag van zoveel mensen goed kan maken, he? Bij ons kunnen de opa's en oma's ook niet zonder kleinkind(eren), maar een achterkleinkind is helemaal bijzonder!

Sterkte ermee

Dank je wel!
Het is heel vervelend. Hopelijk kan hij (ook al is de test goed genoeg) toch wel gedotterd worden, want het zit gewoon helemaal dicht.
Door de hartaanval is zijn hela hart beschadigd.   En ik hoop dat ze een plekje hebben voor opa en dat ze daar samen kunnen genieten met elkaar.

En Feline is naar deze oma vernoemd (2de naam is Hillechien) en die vond dat zo'n eer. Terwijl we haar juist zo'n supervrouw vinden die haar hele leven keihard heeft gewerkt en van geen schouderklopje wil weten.
Als ze haar zien genieten ze zo! Van ons ook hoor, want het zijn hele moderne oude mensen, waar je over alles kunt praten. Alhoewel ze de laatste 2 jaar flink achteruit zijn gegaan... Het is en blijft natuurlijk zo dat mensen niet het eeuwige leven hebben, maar we willen ze nog niet missen.

liefs Maris

Ik ga heel hard duimen dat er in het verpleeghuis een plekje is voor je opa. Ik vind het zo erg dat mensen hun hele leven lang lief en leed met elkaar hebben gedeeld en hun laatste jaren dan niet meer samen kunnen doorbrengen. Daarvoor zijn ze toch niet zo oud geworden. Sterkte!

Groetjes van Marloes

Hopelijk mag opa ook gelijk naar hetzelfde verpleeghuis!! Ik duim met mamatorist mee!

hoi mariska,

hopelijk mag je opa gauw weer uit het ziekenhuis
en het zou dan inderdaad wel fijn zijn als hij bij je oma mag blijven in het verzorgingstehuis....
hopen maar in ieder geval..

gr mascha

Hoi Allemaal,

Opa is te goed om in het ziekenhuis te blijven en te slecht om te dotteren. Dus maandag gaat hij weer naar huis (mits er genoeg verpleging etc is geregeld). Ze zijn hard bezig om een plekje te regelen voor opa, zodat ze samen kunnen zijn.
Gelukkig zei opa vandaag dat het misschien toch wel een goed idee is om naar en verpleeghuis te gaan.

Mijn schoonouders zijn vandaag langs geweest bij oma en hebben foto's van haar gemaakt en op de mobiele printer uitgeprint. En daarna bij opa langs gegaan en hem die foto's gegeven. Echt zo lief!

Wij halen morgenochtend de foto's van opa op en geven die dan aan oma. Zo lief dat mijn schoonvader daar aan heeft gedacht!

Feline heeft 2 tekeningen gemaakt vandaag en we geven ze allebei een fotootje van haar. Hopelijk zien ze er morgen goed uit en hoeven we niet te schrikken van hun toestand. Ben ik een beetje bang voor.

groetjes Maris

Terug
Bovenaan