opdrukken in buikligging

hallo allemaal

Ik heb een vraagje waar jullie me misschien mee kunnen helpen.

Op het cb zeggen ze dat mijn dochter Iris (nu 15 weken) zich moet kunnen opduwen als ze op haar buik ligt.
Maar jullie raden het al dat doet ze dus niet.
Ikzelf heb het vermoeden dat dat komt doordat ze helemaal niet graag op haar buik ligt.
Als ik haar op haar buik leg dan schreeuwt ze alles bij elkaar ze heeft er gewoon een hekel aan.
Het cb zegt dat ik haar dan af en toe een paar seconden op haar buik moet draaien en dan weer terug zodat ze leert dat dit ook   leuk is.

Ook pakt ze nog niets uit zigzelf vast maar kijkt ze wel steeds meer met verbazing naar haar handjes en voetjes.
Moet ik mij nu zorgen gaan maken of doet Iris dit gewoon wat rustiger aan.

Ze brabbelt er  wel lustig op los en eet ook al 2 dagen een fruithapje dus dat gaat allemaal prima.

groetjes en alvast bedankt voor jullie reacties .
Wendy mama van Iris  
 
hallo,

Nou ik zou je daar niet zo'n zorgen om maken. Huub wilde dat ook niet hij vond het verschrikkelijk om  op zijn buik te liggen.
Ik legde hem een paar x per dag heel eventjes op zijn buik en dan mocht hij weer op zijn rug liggen. Als hij op zijn buik lag ging ik bij zijn hoofd zitten zodat hij mij kon zien, op een gegeven moment had hij dat in de gaten en vond het ook niet zo erg meer om op zijn buik te liggen.
het nu eenmaal zo dat het ene kindje vlugger is dan het andere kindje.
Ik zou het wel in de gaten houden.
Huub is nu 7 maanden en draait ook nog niet van zijn rug op zijn buik, daar maak ik me geen zorgen om dat komt allemaal wel.

Groetjes brenda.
 
hallo,

mijn dochter linn is nu bijna twaalf weken, en de vorige keer bij het cb vonden ze haar te groot te zwaar en kon haar nekje te hoog tillen dit was slecht voor de spieren die dan overbelast kunnen worden. Ook vonden ze het vreemd dat ze zelf al naar haar speelgoed keek en als ze dat dan kreeg lachte. nu begint ze een tandje te krijgen op haar linker onderkaak je kunt het dus niet zien maar alleen voelen. (nadat ik in een boek veel verschijnselen herkende die zij ineens vertoonde ben ik toen maar gaan voelen) ook benint ze al te brabbelen. Op zich ben ik wel trots natuurlijk maar ze is zo snel geen "kleine"baby meer. als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Ik moet volgende week naar het cb en vraag me af wat ze er nu weer over te zeuren hebben.

zo zie je maar als je baby zich "snel" ontwikkeld is het ook niet goed.

groetjes Nancy en Linn
 
Hallo,

Mijn dochtertje heeft het altijd vreselijk gevonden om op haar buik te liggen.
Zo rond de 5 maanden draaide ze zich zelf op haar buik, nu vind ze het niet erg om op haar buik te liggen. Wel merkte ik dat ze niet heel erg sterk in haar nekje was, maar hoe vaker ze op haar buik lag des te beter ze haar hoofd omhoog kon houden. Na ongeveer twee weken drukte ze zichzelf omhoog.

Wat ik dus wil zeggen is dat je je er niet al te druk om moet maken, je kindje doet het vanzelf wel wanneer het eraan toe is!

op het cb zeggen ze de ene keer dit en de andere keer dat, je moet vooral naar je eigen gevoel luisteren en daarnaast pas naar het cb.

groetjes Maya

 
hoi



mijn zoontje damian is 5,5 maand hij tilt ze hoofdje ook nog niet zo goed op

het cb liep ook al een hele tijd te zeuren ze wisten dat hij een voorkeurshouding

heeft en dat het daarom wat langer kan duren

ik loop ook bij de fysio met damian voor ze voorkeurshouding

nu heb ik ook wat oeffingen mee gekregen om op ze buik wat leuker te maken

ik doe een opgerolde handdoek onder ze buik dat ze handjes wel de speelmat

raken zo vind hij te leuk niet te lang   zodra hij gaat piepen leg ik hem weer op ze rug

en ik ga zelf op het speelkleed zitten en leg damian   over me
bovebeen en weer dat ze handjes ze grond raken en zodra hij gaat piepen
stop ik ermee zo vind hij het super en over 2 weken ga ik de handdoek
weg doen en proberen of het zo lukt we zien al aardig verandering

 
Ik heb van het op de buik liggen altijd een ritueel gemaakt door Ryan lekker in de smeren met olie na het bad. Je legt hem dan automatisch op zijn buik en het duurt maar kort. Op deze manier heeft hij spelenderwijs het opdrukken geleerd. Misschien heb je iets aan deze tip. Maak je in ieder geval maar geen zorgen want elk kind is anders.

Groetjes
 
Hoi,

Mijn zoontje Ruben van nu zes maanden vond het ook nooit leuk om op zijn buik te liggen. Hij draaide zich razendsnel weer terug naar zijn rug of begon keihard te brullen.  Ik ben toen eigenlijk gestopt om hem op de buik te leggen. Ik vond het eigenlijk een beetje zielig zoals hij daar lag te brullen.
Toen hij 5 maanden was ontdekte hij dat hij meer kan zien op de buik en ging zich toen naar de buik draaien. Helemaal vanzelf! Misschien is het bij jouw kleine ook net zo dat ze het allemaal in haar eigen tempo vanzelf ontdekt. En ja het cb.... daar hebben veel mensen hier niet echt goede ervaringen mee dus misschien overdrijven ze het bij jou ook.

groet,
Jinny
 
hallo!
 Alle kinderen zijn  zo verschrikkelijk verschillend als ik het zo lees!
Mijn dochter is namelijk 6 weken ( vindt het ook niet leuk op haar buik) maar drukt zich al wel op!! Vanaf de geboorte kon ze haar hoofd ook al een hele tijd zelf dragen.
Dus volgens de richtlijnen is ze ook niet helemaal! ;)
Groetjes, mar
 
Terug
Bovenaan