Opeens 's nachts weer wakker

Onze dochter van ruim 4 maand wordt nu elke nacht weer wakker voor de voeding. Dit opeens, omdat ze al sinds de kerst lekker doorsliep (na haar laatste fles van 22.30 uur).
Ik vind het vreemd dat ze nu wakker wordt en flesje wil, omdat ze voor mij gevoel voldoende te drinken krijgt.  We hebben het volgende schema;
7.00 - 150ml + 5 schepjes (meer krijgt ze s ochtends gewoon niet op)
slapen tot ca 9.30
11.00 -  180ml + 6 schepjes
12.30 slapen (1,5 tot 2 uur)
15.00 - 210ml + 7 schepjes
16.00 - groentehapje (maar een paar lepetjes, zijn net mee begonnen)
16.30 - beneden kort slaapje
18.30 - 210ml + 7 schepjes en naar bed
22.30 - 180ml + 6 schepjes + 2 eetlepels rijstebloem (sinds kort)
Tot nu toe werkte dit prima. Maar nu wordt ze dus rond een uur of 3 of 4 wakker, eerst  een beetje brabbelen en roepen, dit kan ze makkelijk een uur volhouden, maar dan is het gebeurd. Heb al van alles geprobeerd-luier verschoond, even met haar gezeten, haar slaapmuziekje aangezet maar zodra ik haar weer in het bedje leg, begint ze te huilen en is ze niet meer te stoppen. Daarom krijgt ze dan een fles van ons (ca 120 ml), dat drinkt ze op en gaat weer slapen. Ik ben bang dat ze  aan gewend raakt, dat ze  's nachts een flesje krijgt. Vanochtend ben  ik bij het cb geweest en daar vonden ze het ook vreemd. Volgens hen krijgt ze nu genoeg en kan het zo zijn dat ze to is aan 4 voedingen (?). Ze adviseren om haar maar 4 flessen per dag te geven van 210ml en 2 ervan aangevuld met rijstebloem. En het laatste flesje om 20.00 uur geven en dan laten slapen. Ik weet niet wat ik er van moet vinden, eigenlijk krijgt ze dan minder en  tussen de laatst en de eerste fles zit  mer tijd tussen...
Wat vinden jullie hiervan?  Wat kan ik het beste doen?  

Ik denk dat het een fase is... ruim 4 maanden is 'sprongetjestijd'... Mijn dochter houdt ineens weer op met omrollen (ligt alleen maar plat op haar rug) en weigert ineens de fles.. Het is niet fijn natuurlijk dat je er 's nachts weer uit moet maar als ik jou was zou ik me er bij neerleggen. Mijn ervaring is dat met deze leeftijd kindjes nog niet zo snel 'wennen' aan iets. Dan zou je kindje tenslotte ook gewend zijn aan niet eten 's nachts?!

Probeer anders de flesjes iedere nacht iets minder vol te doen... wellicht gaat ze er dan weer mee ophouden?
Maar persoonlijk denk ik dat het vanzelf wel weer goed komt! (en vreemd dat het cb het vreemd vond want je hoort dit echt vaker hoor!)

Hoihoi,

Mijn dochter is nu 5 maanden, maar komt nog steeds snachts om te eten.
Ze heeft een tijdje gehad da ze s avonds om 5 uur al sliep en dan snachts rond 5 uur honger had. Haar later wakker maken voor een fles had geen zin want dan kwam ze toch nog gewoon om 5 uur. Ineens wilde ze rond de 4 maanden s avonds tussen 10en 11 eten, daarna kwam ze weer rond 2 uur snachts en s ochtends wilde ze ook weer rond 6 uur eten. Dat heeft ze ongeveer 2 a 3 weken volgehouden.
Nu slaapt ze s avonds rond 9 uur en krijgt rond die tijd ook haar laatste fles en ze komt nog steeds om  5 uur snachts. Maar daar en ik inmiddels wel al aan gewend.
Dus even volhouden en je kleintje zal wel weer doorslapen. Je zal dalijk merken dat hij/zij (weet even niet meer wat je hebt haha) ineens veel kan. Chelsey  kon  na haar sprongetje ineens vanalles vasthouden en omdraaien en dergelijke.
Dus even volhouden en je hebt weer extra dingen om van te genieten :)

Terug
Bovenaan