Opeens de borst niet meer??

Hoi Moeders,

Ik heb even een vraagje. Onze dochter Sabine is 2,5 maand oud en krijgt borstvoeding. Het ging heel goed, maar sinds enkele dagen wil ze opeens de borst niet meer.

Ze begint al te schreeuwen als ik haar op de zij bij mijn borst leg, dus voordat ze de tepel in de mond heeft. Verder wil ze wel op haar zij liggen, dat is niet erg.

Soms drinkt ze toch even een paar minuten, maar dan begint ze toch weer te schreeuwen. Als ik kolf wil ze het wel drinken (uit een flesje dus). 's Nachts gaat het wel goed, dan voed ik liggend. Dat ga ik dus bij de volgende voeding nog weer even proberen (stom, had ik gisteren en vandaag helemaal niet aan gedacht, dat dat wel goed ging).

Ze heeft geen spruw, ik kan tenminste geen witte plekjes in de mond vinden.
Heeft iemand een idee waar dat opeens vandaan kan komen en wat we nog kunnen proberen??

Alvast bedankt!
Joyce

Jee, das wel heel vervelend. Als ze spuw zou hebben, doet het volgens mij ook zeer als ze uit een flesje drinken.

Hoe is het liggend voeden gegaan?

Wat misschien wel kan zijn is dat ze tijdens de voedingen overdag te veel afgeleid word. Dat had mijn dochter igg wel. Als er mensen bijzaten, of als zelfs maar de tv aanstond, dan ging ze lopen klungelen met de borst. Terwijl als ik ergens alleen met haar ging zitten, zonder radio of tv, dan ging het prima.

succes,

Simone

Hoi Simone,

Bedankt voor je reactie!

Het liggend voeden ging 's nachts wel goed en gisteren kon ik ook gewoon in de stoel  voeden. Misschien dat het toch de tv is geweest, als we met zijn tweetjes zijn heb ik die eigenlijk zelden aan en met voeden eigenlijk nooit.  Maar als mijn man er bij is staat de tv wel wat vaker aan.

Ik had er niet aan gedacht dat ze met spruw inderdaad ook last heeft als ze uit de fles drinkt.

Nou ja, ik hoop maar dat het bij die paar dagen blijft en ik houd in ieder geval nog beter de tv in de gaten. Ik was er al vrij streng in (vindt mijn man), ik wil 'm niet te veel aan hebben en het volume zo zacht mogelijk als Sabine er bij is.

Groet,
Joyce

Hoi Joyce,

Het zou toch spruw kunnen zijn....dat hoef je niet altijd te zien. Kan het zijn dat je ongesteld bent, vaak vinden ze dan de melk vies. Ook kun je proberen om het op de andere zij te proberen (rugbyhouding).  En soms is het maar tijdelijk en heb je geen idee waarom dat nou was. Volhouden dus dan misschien maar liggend. Succes!!

Groetjes Mirjam

Terug
Bovenaan