opeens eerder wakker

Sinds 2wkn krijgt onze dochter van 3mnd nog maar 4 voedingen van 180cc water en 6 schepjes omneo (waarbij ook nog 3,5 schepje nutriton ivm spugen). Dit ging allemaal prima. Wij helemaal happy omdat we 's avonds om 21u de laatste fles gaven en eens wat eerder naar bed konden. Ze sliep netjes de hele nacht door en kreeg dan vervolgens weer haar fles rond 7.30u-8u. Super, vooral omdat we weer aan het werk waren! Volgens het cb mochten we ook 210cc water en 7 schepjes geven, maar dat vonden we niet nodig, ze deed het goed zo!

Maar helaas te vroeg gejuichd....sinds een paar dagen wordt ze rond 5u wakker. Als we haar het speentje gaven, sliep ze weer verder...dus niks aan de hand zou je denken. Maar de laatste 2 dgn konden we soms 10x ons bed uit om het speentje te geven....en dat werkt dus niet. Dus hebben we haar maar rond 6u de fles gegeven.....180cc en 6 schepjes. (Ik had haar gisteren wel overdag 4x 210cc en 7schepjes gegeven om te kijken of ze daar beter door sliep 's nachts, maar eigenlijk vind ik dat wat veel???).

Het schema van haar de rest van de dag ziet er als volgt uit:
(normaal) rond 7.30-8u 180cc en 6 schepjes
12.30u 180cc en 6 schepjes
16.30u 180cc en 6 schepjes
21u 180cc en 6 schepjes

(aan iedere fles voegen we 3,5schepje nutriton toe)

Het liefste willen we dit schema zo aanhouden en niet weer terug naar 5 flessen (want dan zit je ook 's avonds weer later)...ik weet eigenlijk wel dat wij niets te willen hebben...maar toch....haha

Heeft er iemand tips?????

Alvast bedankt

Peetje
 
zelf geen verstand vab fles voeding.. maar is het misschien een idee om allen de laaste fles te verhogen qua hoe veel heid???/

en misschien ligt het wel ergens anders aan... zelf ben ik nu ruim een week terug geopereerde en dacht dat het daar door kwam dat mijn zoon van 3,5 maand ook weer snacht niet meer doorsliep (misschien dat de voeding warde anders waren na de narcoze en zo) toen sliep die een paar dagen weer wel door en toen weer niet... en van nacht op eens weer wel... weet dus niet tot hoe veel dit aan de voeding ligt.. of misschien door de slecht weer of wat anders.... dus wie weet dat het over een paar dagen weer anders is...
maar 10 keer exstra je bed uit is inderdaad niet leuk....

heel veel succes
 
Baby's van deze leeftijd hebben eigenlijk die 5 flessen nog nodig, dus ik zou zeker van 4 x 210 gaan. Zonodig kun je in de laatste fles wat rijstebloem doen... ze is nu toch bijna 4 maanden! Sven krijgt dit ook al lang (toen ie 3 mnd was) en slaapt er prima op. Hij heeft er ook geen krampen van! Lekker doen dus!

WIj stoppen pas met de laatste voeding als we met bijvoeden beginnen. Dus als ie rond 5 uur een potje groente leeg eet, halen wij de laatste fles er af. Hij is nogal hongerig en we hebben het een keer geprobeerd... begon ie ineens ook al om half 6.... nou dan geef ik liever om half 11 nog even een voeding en daarna lekker slapen tot half 8.
 
Terug
Bovenaan