opeens fles niet meer leegdrinken en erg druk

A

Anoniem

Guest
hallo.
mijn jongste dochter van nu 6 wkn drinkt sinds een paar dagen haar fles niet meer leeg, dit heeft ze wel altijd gedaan. het was een forse baby bij de geboorte nml 4300gr en 54 cm. ze kreeg tot nu toe flessen van 150 cc water +5 schepjes, dus dat kwam neer op ongeveer 165 cc. maar nu laat ze zomaar 40 cc staan en dat bij elke fles! het is een drukke meid en ze wordt ook al ingebakerd, ik geef haar ook wel eens ingebakerd de fles maar ook dat helpt niet. vaak gaat de 1e helft goed en daarnaa begint ze te wurmen en druk te worden en zo doe ik soms wel 45 minuten over de voeding. ik ga straks een 123speen proberen maar ik denk eigenlijk niet dat het gaat helpen. iemand tips of ervaringen??
groetjes memfanilsa

Onze spruit is morgen zes weken oud en heeft hetzelfde. Haar flesje dronk ze niet altijd helemaal leeg, maar nu laat ze wel heel veel staan de laatste 2 dagen. Ook zei ik gister toevallig tegen mn vriend dat ze zo onwijs druk wordt, halverwege dr flesje. Ik maak me echter geen zorgen. Kindjes kunnen heel goed aangeven wanneer ze behoefte hebben aan meer of minder. Misschien maken ze met 6 weken zo'n ontwikkelings-sprongetje, en drinken ze daarom iets minder en zijn ze iets drukker. Mijn baby is prima tevreden en oefent vrolijk haar mooiste lachjes en geluidjes  na een onvolledige voeding, das voor mij een teken dat ze het prima maakt en gewoon genoeg gehad heeft. Als jouw baby ook gewoon tevreden is, maak je dan vooral geen zorgen.  
Je kunt bij het cb een folder krijgen waarin de minimum en maximum hoeveelheden voeding  staan. Zolang  je kindje daarbinnen valt, is alles perfect toch?!
xxx Annette    

hoi annette, je hebt helemaal gelijk, ze is hartstikke tevreden dus ik moet me niet zo opwinden.
groetjes!

Terug
Bovenaan