opeens geen zin meer in de avondfles

Hallo dames,

een vraagje mijn Sander eet het volgende:

tussen 7 en 8 flesje 200 cc met ontbijt granen 2 lepels
tussen 9-10 fruithapje met verkruimelde liga
tussen 12 en 1 flesje 200cc
af en toe s'middags klein rijstewafeltje
ongeveer 4 uur flesje 200cc
18:30 potje van olvarit, alles wat ik zelf maak eet hij niet aaaggghhh!
en om 20:00 papflesje

het zit 'm in de papfles s'avonds sinds 4 avonden wil hij deze niet meer. Hij is niet ziek, krijgt geen tandjes..het kan toch niet zo zijn dat hij met 6 maanden al geen avondfles meer wil?

Wat denken jullie?

Dank alvast voor de reacties.

Groetjes
Sander 6 maanden + 1 week

misschien een idee.....wij geven om ongeveer 4 uur de groenten en een klein flesje van 120 of 150 cc (naargelang de hoeveelheid groenten)...dan cluster je de fles van 4 uur en de groenten van 18.30. Liam krijgt rond 19uur zijn laatste (pap)fles.
Ook hebben wij in de ochtendfles geen toevoeging....
Misschien is het gewoon teveel voor 'm?
Ik zou persoonlijk die laatste fles niet weg willen laten vallen, dan liever de fles van 16uur.....
Nou, hoop dat je er misschien wat mee kunt...
Succes!

Liegs Kim en Liam (morgen 6 maand!)

ik zou ook de fles van 16.00 uur dan laten vallen, misschien wil hij dan wel weer de fles van 20.00 uur. Lijkt mij wel erg jong om geen fles meer te krijgen om 20.00uur, slaapt hij er wel gewoon op door???

Het is heel erg maar waar hij slaapt meestal tot 8 uur volgende dag, klokje rond! Ik vindt het ook lastig maar op advies van de kinderarts al veel verdikte en vaste voeding aan het geven (heeft reflux).

de fles van 4 uur laten vervallen of verkleinen vindt ik een goed idee. Gaan we proberen! Dank meiden.

Groetjes
Ik houd jullie op de hoogte

idd het lijkt erop dat ie een voeding minder wil maar ik zou de laatste voeding ook niet laten vallen maar dan die van 4 uur...
Fleur's schema is als volgt...
9.00-9.30 bv (200cc)
12.00 boterham en fruit (ik deed eerst ook alleen fruit met liga)
14.30-15.00 bv (200cc)
18.00 warme hap en toetje
20.30 bv (200cc)
tussendoor soms rijstwafeltje...en evt. diksap!

Lijkt wel wat op jou schema alleen dan iets later alles...misschien kun je er wat mee...

Liefs Liesbeth
Fleur 6 maanden en bijna 2 weken

Ja persoonlijk zou ik dan ook liever de fles van 16.00 laten vervallen.
Wij zitten nu eigenlijk soortgelijk in zelfde schuitje,
ochtend fles 230 ml met verdikking, gaat volledig op, tusen 1e en 2e fles een klein potje fruit, of vers zoveel ze wilt. 2e fles is idem aan 1e. Soms komt ze niet voor de 3e fles en dag groot potje groente, volledig op, en dan tussen 19.00 en 20.00 laatste fles en die is weederom zelfde als voorgaande.

BTW wij hebben de flessen allemaal wat aangedikt, ivm met ook reflux, of iig kans op ivm medicijen ervoor. en omdat dat minder irritatie geeft op de canule, en mevrouw gewoon de dunnere voeding niet wilt drinken.
Oh bedenkt nu vaak na de groente voeding krijgt ze nog ong 100ml diksap als toetje.

En misschien een geruststelling voor je Rebecca vind verse klaargemaakte groente ook niet lekker!!! Staan we speciaal voor haar alles eerder te koken en wij zelf opwarmen (wij eten gemm tussen 19.30 en 20.30), en vind ze het niets. Allen vers gemaakte fruitpotjes vind ze wel te eten, al merk ik geen verschil tussen vers en potje bij haar in dat opzicht.
Ik kan trouwens geen vaste tijden geven want die heeft ze ook niet want wij moeten haar in de ochtend eigenlijk altijd wakker maken, alleen haar laatste fles geeft ze duidelijk aan max 20.00 en daarna wilt ze zo snel mogelijk naar bed.

Hoi meiden,

Wij kregen ook het advies om de fles van 16.00 te laten vallen. Ons schema is nu zo:

Rond 8 uur een papfles
Rond 12 uur een broodje en een fles
Rond 16 uur een fruithap en een beetje sap
Rond 18 uur warm eten plus toetje en voordat ze naar bed gaat (rond 19.00) nog een fles!

Maar moet ook zeggen dat die laatste fles maar voor de helft opgaat. Vind het heerlijk als ze allemaal om 19.00 liggen en ze red het ook makkelijk tot de volgende ochtend! Succes!

Terug
Bovenaan