Opeens heel misselijk

Hallo,

Misschien ben ik een beetje een zeurkous, maar ik ben dit niet gewend. Dit is mijn vierde zwangerschap en hopelijk mijn derde kindje (eerste zwangerschap was al binnen 5 weken afgelopen).
Ik ben nóóit misselijk geweest tijdens de zwangerschappen. Nu ineens, met 6,5 weken afgelopen zaterdag werd ik wakker. Veel zweten en heel duizelig. Uiteindelijk gal gespuugd. Later wat gegeten en dat kwam er ook uit. Nog wat gerust en rest v.d. dag ging het goed.
Gisteren werd ik al om 5 uur wakker. Extreem duizelig en heb geen drinken of eten binnen kunnen houden. De hele dag niet. Ik heb in totaal wel minstens 10 keer gespuugd, waarvan het overgrote deel gal.
Ik ben naar huisarts geweest, maar daar werd ik ook niet veel wijzer: kon zijn dat er iets heerste kon zwangerschap zijn. Ik heb geen diarree.
De duizeligheid komt volgens mij door vermoeidheid en omdat ik 2,5 maanden geleden een flinke hersenschudding heb opgelopen. Sindsdien nog steeds wel eens duizelig, met name als ik naar bed ga of als ik moe ben.
Ik ben altijd in het eerste trimester behoorlijk moe, maar dit keer slaap ik niet vanaf 7 uur 's avonds.
Ik heb emfenanin (of iets dergelijks) gekregen tegen de misselijkheid. Dat hielp gisteravond wel.

Heeft er iemand nog tips, ervaringen met de misselijkheid en het medicijn.? Misschien is er al een discussie, maar ben te slap om dat allemaal na te gaan.

Alvast dank.

Tamar

Hoi Tamar.

VErvelend dan heb je geen lekker weekend gehad. Ik hoop dat het vandaag wat beter met je gaat. Ik heb met die medicijnen geen ervaring. Ik hoef niet over te geven maar heb wel de helft van de dag last van oprispingen en misselijkheid. Maar hoe vervelend ik het ook vind het mag van mij wel even blijven, anders wordt ik zo onzeker.
Maar als je geen vocht binnen kan houden en je hebt nog twee kleintjes om je heen lopen dan kan ik me voorstellen dat je wanhopig bent. Dus wees maar even minder fanatiek en zet ze voor een leuke dvd en doe  zo rustig mogelijk.
Ik zou die duizeligheid trouwens wel even melden bij de vk. het kan ook duiden op ijzer tekort. Dus als je weer wat eten kan kun je een broodje appelstroop en roosvicee met ijzer gaan proberen.
Groetjes Machteld

Bedankt voor je reactie Machteld.

Gelukkig gaat het vandaag al weer beter. De kinderen waren naar de crèche en ik heb me ziek gemeld. Heb veel geslapen en dat scheelde al heel veel. Ik ben nu nauwelijks meer duizelig en ben van plan in het eerste trimester maar braaf zeer vroeg naar bed te gaan (ik ga dus zo). Hopelijk dat dat helpt.
Ik leg het ook zeker voor aan de vk ivm ijzer, fijn dat je me helpt herinneren!
Gelukkig ook nog een hele lieve man, die het heel druk heeft met z'n werk, maar vandaag wel kinderen gehaald en gebracht en verder ook alles heeft verzorgd.
Ik zie het met wat meer vertrouwen tegemoet.

Ben toch benieuwd of iemand anders nog ervaring heeft met die medicijnen. Ik gebruik ze namelijk liever helemaal niet tijdens een zwangerschap.

Groetjes,
Tamar

Hoi Tamar,

Ik heb ook medicijnen van de huisarts, emesafene. Bedoel je die misschien? In mijn vorige zwangerschap werkten ze super! Nu werken ze iets minder, maar ik hoef in ieder geval niet de hele dag over te geven. Ik had het in mijn vorige zwangerschap 3 dagen lang achter elkaar, de hele dag. Vanaf het moment dat ik die medicijnen kreeg was het over.

Groetjes, Emmy

Ja, Emmy, die bedoel ik. Kennelijk is het met jouw kindje allemaal goed gegaan? Had je het redelijk vroeg in de zwangerschap gebruikt? (Ik nu met bijna 7 weken, 1x zondagavond en 1x maandagochtend en verder niet meer).

Groetjes,
Tamar

Hoi Tamar!

Balen is dat he? Het neemt een hoop van je plezier weg. Het is allesoverheersend weet ik uit ervaring. Mij eerste zwangerschap heb ik 6 maanden lang hele dagen over gegeven. Ik hield nagenoeg niets binnen en heb zelfs nog even in t ziekenhuis aan t infuus gelegen vanwege uitdroging. Ik kreeg in de eerste maanden ook Emesafene zetpillen en die hielpen niets.
Nu, tijdens mijn tweede zwangerschap heb ik er weer wat last van, maaaarrrr met t belangrijke verschil dat eten nu juist helpt. Zodra ik een lege maag krijg word ik misselijk. Maar zodra ik dan wat eet is t over. Wat n opluchting!
Alleen s'ochtends moet ik nog standaard 1 a 2 keer overgeven.
Mij helpt naast eten, ook wel cola drinken (niet teveel natuurlijk), kauwgom eten, lollies. Maar dat is per persoon per zwanegrschap verschillend. Wat ik de vorige keer lekker vond taal ik nu helemaal niet naar.

En wat de duizeligheid betreft: als t minder wordt na rust denk ik dat t toch vnml te maken heeft met vermoeidheid. Maar wel gek dat t weer terug komt als je moe wordt. Dan leg ik toch wel de link met je hersenschudding. Bespreek dat ook even met je vk, misschien dat ze n scan willen maken...

Nou, ik hoop dat t  onderhand alweer wat minder is geworden.
Sterkte ermee!
Mamavanelin

Ha Mamavanelin,

Het gaat weer goed met mij en ik probeer wat braver op tijd te gaan slapen. Het weekend was ook heel goed. Morgen intake bij de vk en dan zal ik het gelijk bespreken.

Bedankt voor de tips. Jij verder ook sterkte. Ook al hoef je nu "maar" alleen in de ochtend over te geven, lijkt me dat zwaar genoeg.

Groetjes,
Tamar

Terug
Bovenaan