Opeens korte cyclus

<p>Hoi dames. Ik lees al maanden mee op het forum maar moet nu zelf ook even mijn verhaal kwijt.</p><p>Wij zijn vorig jaar september begonnen voor een tweede kindje. Tot ons geluk was het snel raak, helaas eindigde dit in december met een MA bij 12weken. Heb met medicatie de miskraam opgewekt en deze is toen in z'n geheel eruit gekomen. </p><p>Sindsdien is mijn cyclus 33-28-29. Ik dacht deze maand laat ik beginnen met ovulatietesten om mijn kansen te vergroten. Ben begonnen op dag 10 en heb geen piek gevonden tot ik opeens vandaag (dag 19) ongesteld ben geworden. Heb tot gister nog ovutesten gebruikt. </p><p>Ik was voor de miskraam altijd netjes rond de 28-29 dagen en dacht dat mijn lijf zich goed had herstelde daarna. </p><p>Nu maak ik me zo druk dat ik geen eisprong heb kunnen vinden deze maand en veel te vroeg mijn menstruatie is gekomen. Heb trouwens sinds de miskraam pijnlijke borsten en steken in mijn lies de gehele tijd. </p><p> </p><p>Iemand ervaring of tips? Ik ga denk ik maandag maar de ha bellen word hier zo onzeker van!</p>
 
Is het veel bloed ? 
Of zou het ook een innesteling kunnen zijn dat je al te laat was voor je eisprong te meten.
Geen idee hoor maar dacht ik opeens aan.
 
Dank voor je reactie 
Daar heb ik ook aan gedacht. Ik had op dag 17&18 klein beetje bruinverlies maar nu is het echt helderrood en ook wel veel bloed. 
Ben zo bang dat er iets goed mis is. Ik herken m'n eigen lijf niet meer.
 
Je lichaam kan natuurlijk van slag zijn en om welke reden dan ook kan de eisprong een keer uitblijven. Ik heb zelf pcos dus het ligt iets anders, maar in de rondes waarin ik geen daadwerkelijke eisprong had had ik ook aanhoudende pijn in mijn borsten, echt bizar pijnlijk. Dit had ik de laatste ronde gecombineerd met stekende pijn links onder in mijn buik. Bij mij bleek een cyste toen de boosdoener te zijn. Wat wel verklaarde waarom alles anders ging dan anders en ik meer last had. Op dag 21 kwam mijn menstruatie door. Niet gezegd dat dit bij jou het geval is, maar een ronde waarin je misschien geen eisprong hebt gehad kan je lijf en je hormoonhuishouding wel van slag zijn. Hopelijk herstelt het zich snel en anders misschien eens vragen of ze je willen nakijken, zodat je zeker weet wat er wel of niet gaande is? Sterkte!
 
Wat heftig! Al klinkt het qua symptomen erg op wat ik ervaar. De menstruatie heeft heel goed doorgezet nu waardoor m'n cyclus dus maar 18 dagen heeft geduurd. 
Al met al heeft het ook invloed op de relatie met m'n vriend omdat de wens voor een tweede zo sterk is maar het ondertussen ook met momenten geforceerd is. 
Ga mezelf goed laten nakijken en proberen een zwangerschap te laten rusten. Hoe moeilijk dit ook is. Vooral nu om ons heen lederen maar zwanger word. 
Dacht altijd ik ben jong alles komt goed maar de struggles rondom zwanger worden en blijven zijn helaas zo ingewikkeld en lastig 
 
Hoi mamavanSa, ik heb helaas ook in december een missed abortion gehad. Uiteindelijk 1 januari de pilletjes gestart en was mijn cyclus 37 dagen en vervolgens 24 dagen en zit nu op dag 33 en nog niks maar ook negatieve testen... Zo frustrerend die onregelmatige cyclus en dus heel herkenbaar!

Ik heb contact gehad met de huisarts omdat ik ook tussentijds nog bloedverlies heb. Zij gaf aan dat het zeker 3 maanden kan duren na een MA voordat je lichaam zich herstelt. En omdat jij nog verder was (12 weken) is dit wellicht nog wel langer.. 

Nou 1 voordeel aan een hele korte cyclus is dat je snel weer door kunt naar de nieuwe ronde :). Ik heb overigens afgelopen maand ook geen piek gevonden en de maand ervoor echt toevallig dat ik op 1 dag 2x testte en hem zo vond...

Ik ga zelf ook enorm twijfelen 'zal ik wel zwanger kunnen worden' en 'er zal toch niks mis zijn'. Je kunt jezelf zo gek maken hè. Maar ik houd me maar vast aan feit dat ik al 1 kindje heb en nu deze miskraam ik in ieder geval wel zwanger kan worden.

Houd goede moed en hoop op een snelle zwangerschap voor ons!! 
 
Hoi Mamoetje,
Wat een gelijkenissen helaas in ons verhaal. Inderdaad de twijfel slaat hard toe.
Ook ik denk we hebben al een gezonde dochter en een miskraam achter de rug dus zwanger worden dat lukt wel. 
Ben wel naar de huisarts geweest die me had doorgestuurd naar de gyn voor een echo of alles restweefsel wel wag was. De echo was mooi en alles was goed schoon ookal nieuwe eitjes gespot. 
Wj hebben besloten om het even te rusten geen ovulatietesten meer niet vruchtbare dagen berekenen en dan zien we wel over een tijdje of dat weer willen oppakken.
 
Ik hoop dat we snel een positieve test in handen hebben!
 
Terug
Bovenaan