Opeens minder drinken

Hi,

Mijn dochtertje is nu 15 weken en sinds dinsdag laat ze opeens veel staan. Ze krijgt 5 flessen van 180cc per dag, maar de afgelopen paar dagen laat ze steeds heel veel staan en drinkt ze steeds ergens tussen de 80 en 150cc. Normaal gesproken gingen de flessen met gemak op. Ook had ze dinsdag veel last van dunne ontlasting.

Hebben alle baby's zo'n fase? Of kan het nog een effect zijn van de 2e set prikken die ze afgelopen zaterdag heeft gehad?

Groetjes
Brootje

Hoi Brootje

Alle baby's hebben zo'n fase en ws meerdere keren. Onze dochter(8mnd) drinkt op dit moment ook weer veel minder en weet dus dat je je dan behoorlijk druk erover kunt maken. Heb geen tip voor je kan je alleen suc6 wensen en het gaat over hoor.

Renate

Ik maak me toch zorgen. Tja is het mijn eerste!

Het wordt steeds minder wat ze gaat drinken. Met veel moeite krijgen we er maar 100cc in. Volgens het CB moet ze minimaal 500cc per dag binnenkrijgen, maar dit red ik steeds maar net. Ook plast ze niet zoveel meer en ruikt het ook sterker.

Het is net of ze op dit moment de melk niet te drinken vindt. Ze speelt steeds met de speen; klapt 'em dubbel, duwt 'em met haar tong eruit etc etc. Ik moet echt boos worden en vechten met haar om er wat in te krijgen. Normaal dronk ze in 1x een fles van 180cc leeg en ik mocht 'em absoluut niet tussendoor uit haar mond halen. Stel je voor! Straks pikt iemand mijn melk!!!

Voor de rest is ze wel levendig enzo. Wel wat minder dan dat we van haar gewend zijn. Ik probeer tussendoor nu maar wat slokjes venkelthee met een beetje suiker naar binnen te krijgen, ieder slokje vocht is er weer eentje toch?

Mocht iemand nog goede tips hebben, ik hoor ze graag.

Groetjes
Brootje

hoi hoi

ik zou gewoon even naar de huisarts gaan. Misschien is er wel iets ( bv spruw) waardoor jouw kindje minder drinkt.

Als kleine babietjes  veel  te weinig drinken worden ze suf waardoor ze helemaal weinig gaan drinken. je komt dan in een vicieuze cirkel terecht. En dat moet je voorkomen. De dokter vind hte echt niet erg hoor als je langs komt met je kleintje.

Groetjes
Amanda

Hoi Hoi,

Ik las dat ze ook last had van dunne ontlasting. Als dat nog steeds zo is, is de kans op uitdrogen groter. Dan zou ik je zeker ORS aanraden. Dat is een zakje wat je kunt oplossen in water. Je kunt het dan geven in een flesje of met een theelepeltje voeren.
Google het anders even.

Groetjes,
mama2004

Ik zou in ieder geval wel even overleggen met de huisarts. ORS kan geen kwaad bij baby's, maar dan is hij/zij wel even op de hoogte. Ook heeft de huisarts waarschijnlijk nog wel wat tips en kan je ook geruststellen, want niks is zo vervelend als je kindje niet wil drinken.

Groetjes,
mama2004

Brootje hoe is het nu??

Onze Tycho heeft het ook gehad sinds afgelopen vrijdag, maar vanaf vandaag gaat het wonder boven wonder goed!! Drinkt nu zijn flesjes bijna weer leeg.. Alleen de eerste en de laatste zijn en waren een probleem.

Groetjes Prutske

Terug
Bovenaan