Opeens moeite met slapen en flessen

<p>Onze kleine meid is nu 4.5 maand. Zij had een redelijk goed slaapritme. 19:00u in bad en naar bed, 00:00 fles en dan slapen tot 0700.</p><p>Nu sinds 4 weken hebben we elke keer een huilende baby tussen 4 en 6u en krijgen haar zonder een klein flesje niet meer in slaap. Blijven maar speentje opnieuw er in doen.</p><p> </p><p>Ze krijgt 5x 180+6. De 2 ochtend en de middag fles drinkt zij nooit op laat hiervan 40-60ml staan. De avond en de 00:00u fles drinkt zij wel op. </p><p>Ongeveer zijn de flessen tijden: 07:00, 11:00, 15:00, 19:00, 00:00.</p><p>Als ik de 00:00 fles eerder geef dan komt ze helemaal vroeg in de nacht.</p><p>Pap in haar fles moet ze echt niet, drinkt de fles niet op en komt nog eerder snachts. Ik wil graag van dat kleine flesje om 05:00u af maar het lukt maar niet. Zeker omdat zij nu meer dan de helft van de eerste ochtendfles hierdoor laat staan. Ze krijgt elke dag ook nog paar oefenhapjes groete/fruit meestal in de middag. </p><p>Iemand tips? Zo komen wij niet aan heel veel slaap toe?</p>

Geen tips helaas! Wel herkenning en weet dat het heel normaal is!
Helaas is het niet zo dat als ze eenmaal doorslapen ze dit ook altijd blijven doen.
Mijn zoontje sliep ook al na 6 weken door. Tot 14 weken, toen kwam hij weer voor een voeding in de nacht. Tot 10 maanden elke nacht, daarna sliep hij soms door. 

Maar nu met 13 maanden en slaapregressie en tanden, wil hij vaak nog een flesje in de nacht.
Wij gaan met hem mee, en hebben hoop dat hij vanzelf weer door gaat slapen ?
Succes! 
Pittig is het zeker!

Wij hadden dat ook precies rond die leeftijd. Waarschijnlijk de eerste slaapregressie en gaat dus vanzelf over. Wij hebben gewoon toegegeven aan dat extra flesje. Hij had het blijkbaar even nodig. Zeker ook omdat ze rond die leeftijd overdag een stuk actiever zijn. 
Succes!

herkenbaar! 
Kleine dronk eindelijk 180 flessen en sliep door! Maar wordt nu wakker voor of een speentje, of uiteindelijk toch een klein flesje!

Gewoon dat flesje geven. Is heel normaal en soms hebben ze dat gewoon nodig. Echt niet moeilijk over doen, je pest alleen jezelf ermee. Flesje geven en verder slapen. Tot 5:00 slapen is al behoorlijk luxe hoor, sorry... met zo'n kleintje!! 
Hier een dochter van 2 jaar die tot 9 maanden geregeld een nachtvoeding nodig had. Nog een dochter van 5.5 maand. Zij heeft heftige reflux en wordt s nachts elke 1.5-2 uur zeer onrustig wakker en drinkt nog meerdere keren per nacht. Dit heeft ze helaas écht nodig omdat ze flink is afgevallen. Dus je mag niet klagen met 1 nachtvoeding, ik ben er jaloers op!! ;)
Er komen de komende maanden nog heeeeeel veel periodes van wel/niet doorslapen, wen er maar aan. Dat kindjes eenmaal doorslapen betekent niet dat ze dat altijd blijven doen!!! Rond de 2 maanden slapen veel kindjes door en rond de 4 maanden ineens niet meer! (was hier net zo bij beide kindjes!) Succes het komende jaar!!??

Terug
Bovenaan