opeens niet meer doorslapen

Hallo Meiden,

Isabelle (afgelopen vrijdag 12 weken)  heeft sinds twee nachten dat ze niet meer doorslaapt, ze wordt om 4.30 uur wakker en het lukt me dan niet meer om haar stil te krijgen zonder dat ik haar een fles geef. Hier voor sliep ze keurig door, en kwam ze om 6.30-7.00 uur voor de eerste fles.

Dit is haar schema:

6.30-7.00 uur 180cc
10.30-11.00 uur 180cc
14.30-15.00 uur 180cc
18.30-19.00 uur 180cc
22.30-23.00 uur 180 cc

Ze drinkt niet alle flessen helemaal leeg, maar wel bijna. Heeft iemand een tip hoe ik haar weer kan laten doorslapen.

Bedankt Kim
 
Hoi

Rond twaalf week is voor baby's weer zo'n groeimoment. Waarschijnlijk leert je kindje nu wat nieuws en dan is 1 van de dingen waaraan je zo'n groeimoment kunt herkennen dat ze bijvoorbeeld niet meer doorslapen of vaker eten willen, meer op schoot willen zitten enz.  Dit gaat met 13/14 week weer over. Zou wel steed eerst proberen of een speen voldoende is en anders even de fles. Gaat weer over. Maar houdt er rekening mee dat er nog veel meer nachten zullen komen dat ze niet in 1 stuk slaapt!
 
Hoi ,

Ik ken dat verhaal en helaas kan ik je niet positief maken.
mijn zoon sliep bij 2 maanden door en bij 3maanden ineens niet meer , we hebben ook alles geprobeerd maar niks hielp bij 7 maanden ging hij weer doorslapen en dat is gelukkig nu nog steeds , hij is nu 9.5maand.
Ik hoop dat dit niet bij jou gebeurd , dat ze maar gewoon een paar regeldagen heeft

gr.sandra
 
Volgens mij zit je kindje nu in een groeifase. Ze hebben dan tijdelijk meer trek.
Wij headden het ook en toen ben ik de laatste fles Nutrilon forte gaan gebruiken met een beetje rijstebloem. Geeft je kleintje net een beetje een voller gevoel (geen extra callorien) en slaapt beter.

Ik hoop dat je wat aan mijn tip hebt!
Succes

Mariska
 
Rijstebloem is met 12 weken wel erg vroeg.
Je kunt er ook voor kiezen de nachtfles iets zwaarder te maken, een fles warme thee (zoethout, lindebloesem of kindermix  (natuurwinkel))  in de nacht wil ook wel eens wonderen doen.
Maar het is toch al heeeeeerlijk als je kindje maar 1 keer in de nacht wakker wordt?

geniet er ook een beetje van, sommige kinderen komen ook 's nachts om te drie uur....

succes
 
Terug
Bovenaan