opeens niet meer willen slapen overdag en savonds

mijn dochter is altijd al een heel onrustige slaper geweest de ene week slaapt ze heerlijk van 19:30 tot 7 uur maar de andere week word ze snachts huilend wakker terwijl het geen andere week is geweest dan de andere.
nu alleen sinds een paar dagen wil ze smiddags niet meer slapen en gilt ze alles bij elkaar en springt zo haar bedje uit.
maar nu begint dit savonds ook al sinds ze overgegeven heeft door griepje lijkt het wel of ze bang is.
zou het komen dat ze de griep heeft ik weet het even niet meer ik weet wel dat ze over haar toeren aan het raken is.
ik blijf wel proberen om haar in bed te leggen
 
Hallo,

ik heb afgelopen week hetzelfde mee gemaakt. Ik heb daar ook een stuk over geschreven onder het kopje 2,5 en ineens 's nachts niet meer slapen. Ik wist niet meer wat ik moest doen. Ik ben samen met hem op mijn arm de kamer rond gegaan en gevraagd wat hij leuk vond op zijn kamer en wat niet. Wat hij niet leuk vond heb ik weg gehaald. Ik heb een nieuw dekbed van cars op het bed gelegd, en gezegd dat het nu echt zijn kamertje is en dat hij veilig kan slapen. Hij zei ineens dat hij banfg was van de reus en de boze wolf. we hebben ze samen weg gejaagd en gezegd dat ze nooit meer terug komen. Ik moet zeggen dat hij nu weer slaapt als een roos. Of dat het is  wat  geholpen heeft weet ik ook niet, maar het gaat 's middags en 's avond weer goed. 's middags slaapt hij wel nog maar een uurtje terwijl dat er voorheen 2 of 2,5 waren, maar dat is niet zo erg.
Ik ben ook zwanger en dacht misschien dat hij dat voelde ofzo. Ik weet niet of dat kan.
Succes ermee.
Ps hoe oud is je kind.

groetjes ilse
 
mijn dochter die niet wil slapen alleen als we in de buurt zijn is 2,7 jaar en men andere dochter is 7 maanden
ze is ook flink verkouden dus mischien ligt het daaraan
 
Terug
Bovenaan