Opeens niet meer zindelijk

Ons zoontje van 3,5 is al ongeveer een jaar overdag zindelijk met plassen. De laatste paar weken heeft hij steeds vaker ongelukjes, waar hij dat eerst helemaal niet had.
Heeft iemand dat ook gehad en hoe komen we hier weer uit?
 
Ik wil je niet ontmoedigen en hopelijk loopt het bij jullie wel goed..
Maar bij mijn zoontje ging het ook mis toen hij 3,5 was. Hij is nu ruim 5 en plast nog steeds de hele dag in zijn broek :-(
Uiteraard al allerlei hulp gezocht, maar het helpt allemaal niks.
We dachten eerst dat het een fase was, dat komt ook voor namelijk. Dus ik hoop voor jullie dat het een fase is!
 
Hier hebben we meerdere keren een terugval gehad. Zeker toen hij naar de basisschool ging. Was een erg spannende tijd. Wij zagen vooral een terugval bij spannende gebeurtenissen.
Als ze de 6 passeren komt het zelfs nog voor, vooral omdat ze dan te druk zijn met andere dingen?
Vooral niet boos worden en vaste tijden aanhouden om te plassen. Bijvoorbeeld iedere keer na het drinken. Laat hem zelf omkleden (met hulp) en zijn was in de wasmachine doen, dit alles zonder boos te worden. Zodra hij een langere periode wel droog is het benoemen en prijzen een goede weg?
Soms is er wel meer aan de hand maar 3,5 jaar vind ik niet zorgelijk.
 
Blaasontsteking is het niet denk ik, want vaak plast hij ook wel netjes op de wc.

Hij is pas (2 maanden geleden) grote broer geworden, dus dacht misschien dat het bewust of onbewust daaraan gerelateerd was. Niet zo zeer een spannende periode, maar wel weer wennen.

Wat je zegt Zonneschijn, we gaan nu maar weer op gezette tijden op de wc zitten voor een tijdje. Hopelijk groeit hij er dan overheen. Hoop niet dat het doorgaat tot/terugkomt als hij naar school moet.
 
[quote quote=10417490]Blaasontsteking is het niet denk ik, want vaak plast hij ook wel netjes op de wc. Hij is pas (2 maanden geleden) grote broer geworden, dus dacht misschien dat het bewust of onbewust daaraan gerelateerd was. Niet zo zeer een spannende periode, maar wel weer wennen. Wat je zegt Zonneschijn, we gaan nu maar weer op gezette tijden op de wc zitten voor een tijdje. Hopelijk groeit hij er dan overheen. Hoop niet dat het doorgaat tot/terugkomt als hij naar school moet.[/quote]
Ik hoop het ook niet maar het kan wel. Maak je er niet al te druk om. Heel veel kindjes hebben nog een ongelukje op de basisschool. Gewoon consequent blijven en het positieve benoemen, het negatieve negeren. Ook zelf laten omkleden bij een ongelukje werkte hier heel goed.
Broer worden is vaak wel een spannende gebeurtenis voor die kleine mannetjes dus kan heel goed dat het daar mee te maken heeft. Alles veranderd voor hem ook al denken wij dat het wel mee valt.
Hier is mijn knul van zeven ook net grote broer geworden. Het uit niet meer in ongelukjes maar meer in gedrag, aandacht zoeken.
 
Mijn zoontje van 3 jaar heeft sinds deze week ook opeens veel ongelukjes. Gek want het ging al een half jaar heel goed. Er zijn verder ook geen speciale/andere dingen gebeurd. Hopelijk is het een fase. Hij mag weer stickers plakken als zn broek droog is, dit vind hij wel interssant. We gaan het zien! ?
 
Terug
Bovenaan