opeens slecht doorslapen

A

Anoniem

Guest
Ons dochtertje is nu ruim 6 maanden en van de een op de andere dag slaapt ze 's nachts slecht door. Ze ligt rond half 9 in bed en tot 23.00 uur gaat het goed. Daarna huilt ze regelmatig erg hard. Als we gaan kijken dan heeft ze haar ogen dicht maar ligt erg onrustig te zwaaien met haar armpjes. We geven haar dan haar speen waar ze meteen hard aan begint te zuigen. Ze wordt dan ook weer wat rustiger.
Tot 4.00 wordt ze wel zo'n 15 keer wakker en daarna slaapt ze door tot half 8!
Ik dacht dat ik het ritme en de signalen van ons meisje wel "snapte" maar zoals ze nu doet is helemaal nieuw voor me!

Wie heeft hier ervaring mee en hoe hebben jullie dit opgelost???
Liefs Pienne.

herkenbaar, benjamin heeft dat ook gehad en soms nog steeds wel onrustige nachten. misschien heeft t met de ontwikkeling te maken ofzo. gaat vanzelf weer over denk ik, groetjes marieke

Hallo!

Onze kleine meid (bijna 6 maanden)  heeft dat vorige week  ook een paar keer gehad, later in de nacht, maar ook vergelijkbaar, huilen (niet heel hard overigens), huilen... ff stil, huilen... ff stil...enz
De eerste nacht heb ik haar bij mij genomen (geen voeding gegeven geef kv) en sliep ze bij mij in, terug in bed gelegd. De 2de en 3de nacht was het een stuk minder en heb ik haar laten liggen,  nu nergens meer last van. Het is wel zo dat ze spruw had (kwam ik later achter) en er komt een tandje door, dus misschien dat het bij haar een van deze dingen was. Gewoon je hart volgen! Ik zou persoonlijk alleen geen voeding geven en troosten wel, maar niet entertainen ofzo..

Succes!
Nymue

Hallo,

Hier precies hetzelfde verhaal.
Ons dochtertje slaapt al door vanaf 2 maanden
en nu sinds 1 week , wordt ze steeds wakker 'snachts.. en gaat zelfs niet meer slapen voordat ze een flesje heeft gehad
Ook ik moet er wel elke nacht zo'n 15 x uit om het tutje in de mond te stoppen.
Mijn oudste dochtertje heeft het ook gehad, en ging ook vanzelf weer over.
Denk dat het iets met een groeispurtje te maken heeft.

Groetjes

hier ook het zelfde verhaal, sinds een week ong onrustig slapen,snachts wakker worden  heb ook alles lopen bedenken hoe het kon, ik kwam hier op uit.

weet niet of het ook daar aan licht hoor, maar sinds hij snachts weer wakker word, is de nacht temperatuur gedaald van zo'n 14 graden naar 5tot 10 graden, dit is dus een hele verandering. .........(?) anders weet ik het ook niet, maar gezien er dus meer kindjes zijn allemaal andere leeftijd maar wel rond dezelfde tijd begonnen met slecht slapen zou het kunnen.

Terug
Bovenaan