opeens slecht eten! Fase?

Hallo,

Mijn jongste dochter (ruim 9 maanden) is altijd al een klein vreetzakje geweest. Maar nu sinds ongeveer 1,5 week eet ze maar slecht. Haar boterham wil ze niet (wel los de korstjes), fruit krijg ik er wel in maar ook niet meer zoals eerst (toen viel ze bij elke hap de lepel aan), prakkie is sinds een aantal dagen echt drama want dat wil ze helemaal niet meer (ze haalt het hapje uit haar mond  en gaat ermee spelen), pap wil ze uiteraard wel hihi. De flessen drinkt ze ook wel. Al met al lijkt het er dus op dat ze de boel aan het ontdekken is wat betreft spelen met eten enz... Herkent iemand dit misschien? Mijn oudste dochter had dit volgens mij niet echt zo. (ik weet het ook eigenlijk niet meer)

nou bedankt vast...

groetjes wendy
 
zeer herkenbaar. mijn zoontje at tot 8 mnd alles braaf wat je hem voorschotelde.
sinds die tijd heeft hij ontdekt dat hij zelf ook iets in te brengen heeft. hij heeft nu weer een bui dat hij totaal geen fruit eet. warm eten doet hij nu weer als een beer, terwijl hij dat juist een paar weken terug helemaal vertikte.

ik maak me er maar niet druk om; het komt bij hem iedere keer weer goed, om gevolgd te worden door een andere weigering. maar hij groeit in lengte en breedte lekker, dus ik vind het vooral ongezellig.

greet
PS: hij is over 2 weken 1
 
hebben wij ook gehad met onze dochter, toen hebben we haar met speelgoedjes afgeleid tijdens het eten en dan steeds hapjes geven, werkte heel goed, al mag het niet volgens de boekjes. Het was een fase, want nu eet ze heel goed zelf.

groetjes

Annemieke
 
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties... Het is toch ook wat met die ukkies. Vanavond ging ik weer vol goede moed aan tafel met Mika en na twee happen gaf ze aan dat ze het toch echt niet ging doen. (wrijven in haar gezicht, moe enz) Toen kreeg ik trouwens ook het idee dat ze het gewoon niet zo lekker vind want haar toetje eet ze binnen 2 tellen op. Toen gingen wij zelf eten en toen heeft ze een hele(!) visstick (zonder korst) en ik denk bij elkaar opgeteld wel 2 eetlepels groente en aardappels op!!! Zou ze al met de pot mee willen eten? Maar moet je dan perse zoutloos koken? En waar is dat precies voor?

Nou ook hier hoor ik weer graag tips...

Bedankt vast!

Groetjes wendy
 
Natuurlijk mag ze met de pot mee (kan natuurlijk ook een fase zijn).

Helemaal zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij kan teveel zout schadelijk zijn voor de nieren.

Joke.
 
Terug
Bovenaan