Opeens staat ze vol met uitslag

Hallo,

mijn dochter van 6 staat sinds 21 februari voor de 5 de keer vol met uitslag. De eerste keer begon het 's avonds met wat vlekjes op haar armen. De volgende ochtend werd ze wakker met dikke handen, voeten en gezicht en haar hele lichaam stond vol met rode verheven vlekken die wit omlijnd waren. Het jeukte hevig. Na een bezoek bij de huisarts was ik niet wijzer dan dat ze iets verkeerts gegeten moest hebben. Ze kreeg een anti-histamine drank die hielp tegen de jeuk. Na een week verdween langzaam de uitslag. Na wat speurwerk weet ik inmiddels dat het netelroos of uticaria heet.
Dit heeft zich inmiddels al 5 keer voltrokken en ben ik voor de 3 de keer naar de huisarts gegaan. Nu kreeg ik een verwijzing voor de allergoloog en werd er bloed geprikt. Ik kan echter pas over 3 mnd bij de allergoloog langskomen. (wachtlijst)
Na het bijhouden van wat ze eet en drinkt denk ikzelf aan chocolade of eieren. Maar hoe moet ik nu verder?
Mijn dochter wil niet meer zwemmen en een  maillot aan, want anders zien ze de vlekken.

Mirjam
 
Hoi,

Kan je via je ziekenfonds of verzekeringsmaatschappij niet vragen of je voorrang kan hebben of laat je huisarts bellen. Kan misschien helpen en ben je eerder aan de beurt.
Probeer voorlopig chocolade en eieren te vermijden. Misschien ook producten waar in dit is verwerkt.

Beterschap
 
Terug
Bovenaan