Beste ouders, Mijn zoontje van nu 8,2 maanden oud vertoont ineens afwijkend gedrag. Het slaapje in de ochtend is geen probleem maar sinds 2 dagen is het drama met de middag en avond. Vandaag was hij met geen mogelijkheid smiddags in slaap te krijgen. Hysterisch huilen tot hyperventilatie aan toe met als gevolg dat hij deze middag totaal geen slaap gehad heeft en van 12uur tot 19.00 wakker is gebleven tot zijn avondfles. Hierbij viel hij bij papa in slaap maar bij het naar bed brengen weer Hysterisch en ontroostbaar lees krijsen grijpen en hyperventilatie. Sussen, aai over bolletje speentje erin (deze heeft hij ook echt nodig bij inslapen) welterusten zeggen en kus geven, niks hielp en werd pas weer rustig met eruit halen en “dansen”. Uiteindelijk had hij het om 19.40 opgegeven en is toch nadat ik hem opnieuw instopte in slaap gevallen. Dit al zo sinds 2 dagen. Laten huilen is echt geen optie dus. Wat kan ik nog doen? Uiteindelijk is het wel gelukt met een sterren projector en een muziekje. 7,5 uur wakker achtereen en niet in slaap te krijgen. Als je hem oppakt duurt het soms ook nog even voordat hij rustig wordt maar valt alsnog niet in slaap. Is dit dan het begin van verlatingsangst? Hiervoor was het nooit zo’n drama. Echt heel zielig en pittig dit.