Opeens vroeg wakker

<p>Hoi allemaal,</p><p>mijn zoontje wordt volgende maand 2 jaar. Het is nooit een hele goeie slaper geweest maar sinds een paar maanden slaapt hij toch wel de meeste nachten door.</p><p>nu sinds een paar weken begint hij vanaf 5 uur te huilen, soms jammeren, soms echt harder huilen. Hij lijkt nog niet uitgeslapen maar als ik naar hem toe ga is hij echt niet van plan verder te slapen en roept hij dat hij naar beneden wil. <br />vroeger hielp het nog wel eens om een slokje water te geven en sliep hij daarna door. Dit werkt nu niet meer.<br />soms valt hij weer in slaap na heel eventjes huilen. Als ik naar hem toe ga om te zeggen dat hij lekker moet slapen en weer weg ga raakt hij echt helemaal overstuur en gaat hij echt niet meer slapen.</p><p>We zitten nu dus vaak al om 5.15 beneden en dan duurt de ochtend heeeeel lang en hij is zelf ook vaak chagrijniger daardoor.</p><p>Herkennen sommige dit? Zal dit een fase zijn? ? en anders zijn tips ook welkom!</p><p>hij slaapt trouwens overdag 2 uurtjes en gaat tussen 19.15 en 19.30 naar bed.</p><p>bedankt alvast! </p><p> </p>
 
Heel herkenbaar! Hier wel altijd een hele goede slaper gehad en altijd pas wakker tussen 8 en 9. Nu ineens half 6 en inderdaad naar beneden willen maar nog moe zijn. Ook een paar dagen gehad dat hij s avonds niet meer wilde. Ligt hij nog in een ledikant? Bij ons lag hij al 2 maanden in een groot bed maar nu dus weer in ledikant. Dat gaat beter. Ook is hij vroeger wakker als hij zijn slaapzak en sokken uit doet.
Wij nemen hem regelmatig bij ons als hij zin bui he3ft of ik ga in zijn grote bed liggen. Allemaal totaal tegen mijn principes in maar daardoor ligt hij nog wel 1.5 uur rustig en houdt hij het overdag wel beter vol.
 
Wij hebben dit de afgelopen weken gehad. Ik dacht aan wintertijd. Ze sliep tot 6 a 6.30 (eindelijk, want vroege vogel). En dat was ineens 4.30 a 5. 
Was geen wintertijd. Ze had het koud. Sinds ik de mouwen aan de slaapzak heb gemaakt, slaapt ze weer tot minimaal 6. 
 
Hier is t ook zo met onze dochter van 2 jaar en 4 maanden. Al maandenlang. Meestal is ze 'keurig' 6.15/6.30 wakker maar geregeld ook 5.00. Vanochtend ook. Niks werkt dan. Ze blijft roepen, roept haar zus wakker, drinken werkt niet. Soms slaapt ze in ons bed nog een uurtje verder tussenin maar lang niet altijd. Ze MOET naar beneden vindt ze. Vanochtend zat ik om 5.30 met beide kinderen beneden, niet grappig.

Ze heeft het niet koud, geen honger, gewoon uitgeslapen (terwijl ze de vorige avond vaak pas rond 20.00 slaapt, het maakt ook totaal niks uit of ze 19.00 of 21.00 slaapt) Ze is nu ook echt chagrijnig, moe en bokkig. Totaal niet uitgeslapen. Zo irritant.

Ik heb niet echt tips, behalve dus dat tussenin leggen hier soms helpt. Van 5.00 tot 6.30 vind ik dat niet zo erg. Verder hoop ik ook dat het gauw weer over gaat want ik vind het vreselijk, 5.00 is écht te vroeg... sterkte!!
 
Erg hè, vooral omdat hij nu ook echt chagrijnig is. Net boodschappen gedaan met een paar woede uitbarstingen: omdat hij niet in het karretje wilde zitten, omdat hij niet al het snoep mocht pakken, omdat we weer op de fiets moesten, krijsend op de grond midden op het pad. En dan sta je daar in een vol winkelcentrum bezweet met een krijsend kind en boodschappen te zeulen. Zoals hier boven al gezegd wordt: écht niet grappig ? maar goed, het hoort er bij en we komen er allemaal wel doorheen! Toch fijn om te lezen dat we niet de enige zijn.
 
Terug
Bovenaan