Opeens weer duimen

<p>Onze zoon is nu 13 maand en heeft vanaf z’n geboorte tot een maand of zes geduimd. Daarna was het geen duim, geen speen if iets. Nu heeft hij sinds een week of twee z’n duim herontdekt lijkt het. In de auto is hij weer fanatiek aan het duimzuigen, tijdens het verschonen en ook zo tijdens het spelen verdwijnt z’n duim in z’n mond. Het is dus niet speciaal als hij moe is. Iemand een idee waarom hij het zo ineens weer doet? Iemand anders dit ook gehad? Vind duimen niet zo erg, maar zou vervelend zijn als ik een of andere geheime duimzuigen-code mis ? </p><p> </p>
 
Sprongetjes gedrag? Als hij het frequent en langdurig blijft doen gaat het wel effect hebben op de groei van de kaak en de stand van de tanden.
 
Hij zit precies tussen twee sprongetjes in en deed het bij voorgaande sprongetjes niet, maar zou kunnen natuurlijk. Langdurig duimen heeft volgens een artikel van Ouders van Nu pas nadelige gevolgen als er nog na het wisselen van tandjes op de duim wordt gezogen. Eerst maar eens het eerste gebitje tevoorschijn toveren ? 
Zit me net te bedenken, er komt wel een hoektand of iets door, zou dat het kunnen zijn? 
 
Zou best het sprongetje kunnen zijn. Ik merkte het bij sprong 8 en nu bij sprong 9. Mijn zoontje is dan heel veel aan het spenen. Ook overdag, terwijl hij dat nooit heeft gedaan (ook niet bij de vorige sprongen). Lekker laten gebeuren en vooral nog niet druk maken om zijn gebitje. Je kindje is pas 13 maanden, ik heb tot mijn 9e geduimd en is ook goedgekomen hoor haha. 
Bij tandjes heeft hij bij mij nooit extra gespeend, hij vond dat dan juist niet fijn in zijn gebitje. 
 
Terug
Bovenaan