Opeens zwanger

Zijn er ook meiden die zwanger zijn zonder het te plannen (een "ongelukje")? Dat heb ik dus en het is heel erg raar en dubbel. Ik ben er heel erg blij mee, maar mijn vriend nog steeds niet echt. Hij heeft nu al bijna 4 maanden kunnen "wennen" aan het idee, maar het gaat nog steeds niet echt soepel. Ik kan m'n ei helemaal niet bij hem kwijt. Ik moet steeds een goed moment vinden om het over de baby te hebben, want anders valt er niet met hem over te praten. Is er iemand die een beetje hetzelfde heeft of heeft gehad en die mij hier een beetje bij kan helpen.

Groetjes,
Anoniempje
 
he anoniem,
dat is ons ook overkomen. ik was 1 pil vergeten en ik dacht aan de symptomen te merken dat ik zwanger was. wel had ik de hele tijd een negatieve testen. nu blijkt uit de echo dat ik ws.leter zwanger ben geraakt, omdat ik daarna niet aan een nieuwe ronde pil ben gegaan. Ik ben er heel blij mee, maar ik mijn wederhelft moet er ook erg aan wennen. Ik had een echo want ik wist niet wanneer het gebeurd was. Nu blijkt dus dat ik of: langer zwanger ben, en mijn vruchtje is niet gegroeid en ik krijg een miskraam, of het is echt nog heel pril.
je leven staat op zijn kop he? Hij is gelukkig heel lief en overbezorgd voor me, als ik niet lekker ben, maar echt 'feeling' met die baby die gaat komen, heeft ie niet,en of ie die miskraam nou echt zo erg vindt? hij vind het bv niet nodig om mee te gaan naar een echo. dan denk ik echt van: Neee toch, is toch ook jouw kindje? Ik merk dus ook dat hij niet echt enthousiast meedenkt over baby dingen en kamertjes enz. wat komen gaat. gelukkig hebben we het forum, maar het is lastig he? ik probeer er toch maar geduld mee te hebben, en ik hoop als de baby schopt e.d en er eenmaal is, dat het beter gaat. Heb geduld, en probeer te begrijpen dat hij er nog niet zo blij mee is. misschien vindt hij het wel leuk, maar ziet hij de praktijk (gebroken nachten, kinderopvang enz.) niet echt zitten. probeer te vragen wat m echt 'dwars' zit en hindert over de situatie die komen gaat!
Heel veel succes en ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.
liefs marian
 
mijn zus is onlangs bevallen van een zoontje, wat ook een ongelukje was.De hele zwangerschap vond haar vriend het maar niks behalve op het laatst toen hij de baby ook kon voelen..En nu is hij hardstikke trots op zijn zoontje, Hij zegt zelf: het was eventjes wennen, maar zou mijn zoon nooit meer kwijt willen!!! Maar het blijft er wel bij 1.... volgens hem...hihi
 
Hoi Anoniempje,

Ik weet percies wat je voeld. ik ben nu denk ik 3 of 4 weken zwanger. Ik ben 38 en heb wel een kinderwens. deze zwangerschap was ook een ongelukje. we waren hard aan het werken aan onze relatie want die verliep niet zo soepel. Toen hij ik vertelde dat ik zwanger was reageerde hij heel blij en was trots. hij dacht namelijk dat hij sterriel was. 3 dagen later was het juist het tegenover gestelde. hij was depresief en vroeg of ik de zwangerschap afwilde breken want hij zach zich als slachtoffer. Hij wil er helemaal niets van weten en verwijd mij dat ik hier niet in toestem. het is moeilijk maar ik doe het wel zelf. hij is niet belangrijk wat er in me groeid is veel belangrijker. Zo moet jij ook denken. we willen graag een prachtige en romatische zwangerschap maar dat is niet altijd weggelegd. Denk aan het kind en aan je zelf misschien draaid hij bij.
Strekte.
 
Terug
Bovenaan