Open beet door speen

<p>Hallo allemaal !</p><p>de titel zegt t al..</p><p>mijn dochter van bijna 2 slaapt nog altijd met een speen van het merk bibs. En ze heeft daardoor ook een open beet. Niet extreem maar ze heeft dat wel. <br />Nu overweeg ik om binnenkort te stoppen met de speen. Word wel lastig want ze is echt helemaal dol op die speen  </p><p>klopt het dat het dan weer vanzelf naar elkaar toe groeit zodra ze geen speen meer hebben ? Of blijft t tot dat ze gaat wisselen .. of zelfs daarna nog ?</p><p>iemand ervaring mee ? <br /><br /></p>
 
Bij mijn nichtje was het binnen een maand helemaal recht getrokken na het stoppen met speen. En die had een difrax speen waardoor dr overbeet echt extreem was.. Dus het trekt vanzelf bij. Wij willen stoppen met de speen rond de 2.5. Voor nu heeft ze hem nog echt nodig dus ha het dr nu niet ontnemen.
 
De open beet sluit zich inderdaad best snel na het stoppen met de speen. Zolang je kind niet de gewoonte heeft om te tongpersen. Dat gebeurd als kinderen slikken dmv hun tong tussen hun tanden te duwen.

Hou met het stoppen met een speen wel altijd in de gaten of ze niet gaan duimen. Daar krijgen ze ook een open beet van en is minder makkelijk af te leren…
 
Terug
Bovenaan