open billen

Mijn kind heeft een gevoelige huid.
hij heeft op dit moment open willen.
weet niet welke creme/zalf ik het beste kan gebruiken. De meeste is geschipt voor rode of geirriteerde billen. is er ook zal voor open billen bij de drogist?? zo dat ze weer snel genezen.
heb sudo creme uitgeprobert en natusan verschillende, zinkzalf, kruitvat merk e.d.
wie heeft er goed tips. het is nu nog geen tijd voor blote billen..!!
 
ik gebruik de nieuwe babylijn van jacob hooy (alles op basis van kamille), heeft hele goeie billenzalf met kamille. de flesjes zijn heel leuk om te zien en leuk om kado te geven. de haarlotion (lokjes)bevat een beetje styling perfect om een leuk lokje te creeren.
je ziet het nog niet zo veel, o.a bij de tuinen en in kinderkledingzaken.

sterkte met de zere billetjes
 
Als de billen van je kindje open zijn kun je er maizena overheen strooien. Klinkt misschien raar, maar het werkt echt heel erg goed. Het houdt de boel droog.
succes ermee!
 
balneum hermal, geneest het ook sneller van! een tijdje iets probern en niet steeds na een paar dagen iets anders, dar wordt het ook erger van!en toch met de verwarming hoog lekker bloot, dat is lol voor jullie allebei
 
Bij een verzwakte huid komt gauw een schimmel, zodra ik bij mijn dochter luieruitslag of rode billen bemerk smeer ik dan ook (op advies van cons.b) met een creme tegen voetschimmel. Tja, klinkt raar, maar het werkt perfect. Bij ons thuis dus nooit langer dan 1 dag rode billen!

Succes.

PS: bij billen die langer dan 1 week rood/open/geirriteerd zijn moet je altijd je huisarts of cons.b even laten kijken!
 
Terug
Bovenaan