opengekrabd gezichtje

Ons zoontje (nu 12 weken) heeft last van een enorm droog huidje. Het is niet helemaal duidelijk of het eczeem is of niet. Nu is het me al een paar keer overkomen (of hem dus eigenlijk), dat hij z'n hele wangetje en nekje openkrabt. Ik schrik me elke keer rot als ik z'n kamertje inkom en allemaal bloed zie! We hebben een tijdje z'n armen 'vastgelegd' tijdens het slapen met een luier, maar daar begint hij nu te sterk voor te worden. Ook krabhandschoentjes heb ik geprobeerd, maar met wat gezwaai heeft ie die ook zo 'uit'..... Ik smeer 3x per dag met Vaseline Lanette om z'n huidje soepel te houden. Wat kan ik nog meer doen?? Help.....

groetjes,
Kipling26

Daniel slaat ook met zijn handjes in zijn gezicht als hij gaat slapen. Ik heb hem een tutdoek gegeven in bedje. Nu gaat hij met het doekje friemelen en slaat niet meer in zijn gezicht. Soms wordt hij s ochtends wakker en ligt het doekje te ver weg, hij heeft dan vaak weer krasjes in zijn gezicht. Ik vind dit het beste werken.

Ook haal ik met een vijltje de scherpe kantjes van zijn nageltjes.

Succes ermee!

Ik moet zeggen dat ik vanuit mijn werk ontzettende goede reactie zie op de zalf van bepanthen, ook erg goed vooer een droge huid en rode billen. En inderdaad heel oude wets, maar het helpt wel sokjes om de handen!

Rêve heeft dit ook wel ns.... ik knip haar nageltjes kort en smeer royaal met Weleda en dan is het met een dag weer over, terwijl ze zich ook wel eens tot bloed aan toe gekrabt heeft.

sterkte

mama van Rêve

Hallo,

Als niks meer helpt dan zou je een bakerzak kunnen proberen, is niet zo strak als echt inbakeren maar hij kan dan in ieder geval niet zijn hele gezicht open krabben.
Deze tip heb ik ook een ouder op het kdv waar ik werk gegeven en die was er helemaal gelukkig mee. Die kleine sliep weer goed en krabbelde niet meer, waardoor de jeuk dus ook niet erger wordt.

Je kunt het vinden op bakerzak.nl (of op marktplaats)

Groetjes Fennie

bij mijn zoontje heeft eczeem creme geholpen. hij krabde zijn hoofd en gezicht ook kapot tijdens of net na het slapen. hij bleek er dus echt jeuk aan te hebben wat op eczeem duidde. het leken gewoon schrale, droge plekken. maar met de creme van de huisarts zijn de droge plekken weggegaan.

Hallo,

Mijn dochtertje 8 weken heeft wel last van ekzeem maar onafhankelijk ervan krabt ze ook met de handjes in het gezichtje.
De enige oplossing behalve nageltjes knippen zijn katoenen wantjes (bij de hema te koop voor rond 2 euro).
Die moest ik gebruiken zodat  de cortisonreme niet in haar mond komt en blijf ze gebruiken om haar mooi gezichtje te bewaren

Succes

Hoi, mijn dochter heeft toen ze klein was ook veel last gehad van eczeem. De huid goed insmeren met een vaseline bevattende creme doet het goed en wij hebben sokjes over haar handen heen gedaan. Met name van die kleine sportsokjes waar je de rand van kan omslaan. Zijn erg strak aan het einde dus glijden niet gemakkelijk af.
Succes, Anne

Terug
Bovenaan