Operatie achter de rug...

Lieve meiden,

Even kort, want ik ben nog helemaal niet lekker en kan maar kort overeind zitten. Gisteren operatie gehad, viel me vies tegen, had het onderschat allemaal. Ik had ontzettend veel pijn toen ik bijkwam en ze hebben me helemaal plat moeten spuiten met morfine. Daardoor was ik later op de dag nog steeds stikberoerd, maar ik heb er zelf voor gekozen om toch maar naar huis te gaan. De uitslag was dat ik inderdaad vol zal met endometriose, overal zaten spikkels en alles wat ze is tegengekomen heeft ze meteen weggebrand (vandaar alle pijn denk ik). Ik had plekjes op mijn blaas, op beide banden en onderin mijn buik, verder hier en daar nog wat. Geen verklevingen gelukkig, en ook mijn eileiders waren goed doorgankelijk, dus dat was weer positief. De cyste heeft ze weggebrand, want die zat te vast aan mijn eierstok om weg te kunnen halen. Nadeel van deze uitslag is dat het zo weer terug is als ik een paar keer gemenstrueerd heb en bij een nieuwe cyste zal ik wederom onder het mes moeten.... Dus nu volgt er overleg of IUI nog wel zin heeft, aangezien we dan weinig kans hebben maar wel veel risico op het terug komen van de endo. Dus misschien is IVF een beter idee voor ons....is nogal wat.... Nu ga ik weer vlug plat liggen want het is me allemaal behoorlijk tegengevallen en ik ben nog niet veel waard. Heb ook meer sneetjes dan ik dacht, 1 kleine en 2 grote...

Liefs, Anke

Lieve Anke,

Wat ontzettend vervelend dat  de operatie  zo is tegengevallen, het zit jou ook echt niet mee allemaal ! Heel veel sterkte met herstellen van de operatie en het verwerken van de uitslagen en ik hoop dat (ook al is het een zwaar traject) IVF voor jullie toch het zo gewenste beebje gaat opleveren.

Liefs, Cath

Hoi Lieve Anke!

Hopelijk voel je je snel weer wat beter. Wel  balen dat het zo is tegengevallen de operatie opzicht. Ik hoop dat de pijn snel over is en je weer snel verder kunt.

toi toi toi meid, ik denk aan je.

xxx niekje

lieve Anke,

Sommige mensen krijgen ook alles op hun bordje en bij die mensen zit dan vaak ook bijna alles tegen.
Meid wat krijg je veel voor je kiezen!!!

Hopelijk gaat nou eindelijk eens die zon voor jullie schijnen.
Wellicht biedt IVF veel mogelijkheden.
Ik hoop het voor je!!!!

Hou je taai en veel beterschap!
liefs
Peet

Hoi lieve meiden,

Het gaat inmiddels wel een stukje beter met me gelukkig. De schouderpijn is vrijwel weg, maar mijn buik is nog steeds 10 keer zo dik als normaal en heel erg gevoelig. Ook van de wondjes heb ik best wel last. Als het dan zulk lekker weer als vandaag is, word je meteen overmoedig he, want ik wilde er weer wel eens uit. Dus wij op visite bij mijn ouders, ik mezelf weer eens een beetje opgetut. Ik had maar 1 rokje in de kast wat paste met die buik....  Maar al snel kwam ik er wel achter dat ik toch liever nog op de bank wilde liggen, ik ben nog hartstikke slap en gammel. Dus nu heb ik lekker mijn allerwijdste pyamabroek weer aan en lig weer op de bank, toch nog maar even een paar daagjes rustig aan doen.
Bij de rest van jullie lees ik ook allemaal weer nare berichten, vervelend hoor! Het zou toch wel heel fijn zijn dat er een wonder zou gebeuren en dat dit hele forum opgedoekt en verplaatst naar het zwanger-forum kun worden!

Liefs, Anke

lieve anke,

wat naar dat je operatie zo is tegen gevallen.
en daarbij ook nog eens de kans dat het terug komt.....
wie weet is IVF idd. een betere oplossing.
je gebruikt andere medicatie,
en de slagingskans ligt wat hoger als bij IUI.
(dat mag ook wel want die hele cyclus is ook zwaarder)
voor nu,
fijn te horen dat jij je wat beter voeld.
neem nog even alle rust en laat je lekker vertroetelen!

groetjes, jana.

(ps; wat betreft alle negatieve berichten op dit forum,
 wij gaan volgende mnd. weer met de IVF door,
 hoop daarna een bijdrage aan het goede nieuws te kunnen geven)

Hoi Anke,

ik herken je klachten heel goed van mijn laparascopie.
Je meent een hele pief te zijn, maar als je in actie bent, dan wil je niks liever dan gaan liggen.
Bij mij heeft het toch wel een weekje geduurd voordat ik me weer helemaal top voelde hoor. (lichamelijk gezien dan)
Maar ook in je koppie gebeurt heel veel. Er gaat heel wat door je heen. Vergeet dat niet meid.
Neem je tijd om alles te verwerken en om weer energie op te doen.

Ik denk aan je!
liefs
mama Peet

Hoi, ben een heeeeele tijd hier niet geweest. Toch zie ik helaas nog een aantal bekende namen staan.
Dinsdag moet ik geopereerd worden. Heb ook een cyste IN mijn linkereierstok. In december een kijkoperatie gehad en toen is ook al een cyste verwijderd (leeggezogen) maar hij is koppig teruggekomen dus moet ik opnieuw. Nu een grotere operatie. ook ik herken de pijn alhoewel ik niet extreem veel pijn heb gehad. Ga in ieder geval de morfinezetpil weigeren omdat ik erg vervelend uit de narcose kwam.
Hoop dat jij je inmiddels weer een stuk beter voelt. Nu ik nog brrrrr.

Terug
Bovenaan