operatie en misschien zwangerschap, vervelend voor werkgever?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!

Mijn vriend en ik willen vanaf september gaan proberen om zwanger te worden. Maar in augustus word ik geopereerd (aan iets heel anders), waardoor ik een paar weken niet of weinig kan werken.
Als ik snel zwanger zou worden, zit dat dus erg dicht op elkaar.
Ik kan me daar nu al een soort schuldig over voelen naar mijn werkgever, terwijl ik dat meteen zelf ook weer onzin vind.

Wat vinden jullie van deze situatie? Zou je wat later gaan proberen daarom? Of er helemaal sch**t aan hebben?

Doperwt

Doe alsjeblieft jij/jullie waar jullie je goed bij voelen!! Je kan niet overal rekening mee houden!

Indd, doe waar jij jezelf goed bij voelt. Een zwangerschap valt toch niet te plannen. Misschien is het snel raak, misschien duurt het nog maanden! 
Mij zou in September er gewoon lekker voor gaan ?

Gewoon voor gaan! Een zwangerschap laat zich niet plannen. En het blijft onhandig voor je baas. Maar dat hoort er nou eenmaal bij. Lijkt me wel verstandig om pas te proberen zwanger te worden als je volledig hersteld bent van je operatie. Succes

Dat is heel vervelend voor je werkgever ja, maar dat moet geen reden zijn om niet aan kinderen te beginnen.
En net al wat eerder genoemd Is, zorg er wel eerst voor dat je goed herstelt bent van je operatie. En stel je wordt snel zwanger (is ook altijd maar afwachten,heb helaas te veel mensen om me heen bij wie het minimaal een jaar heeft geduurd) dan ligt het er ook maar net aan hoe je zwangerschap verloopt, ik was bijv. Helemaal niet misselijk o.i.d. aan het begin. Over het algemeen kan je doorwerken tot de 34e of 36e week van je zwangerschap.

Je werkgever krijgt jouw verlof door het uwv volledig vergoed. Ja hij moet een vervanger regelen, masr daar heeft hij ook maanden de tijd voor. Gewoon voor gaan! Geef je lijf wel de tijd om goed te herstellen na je operatie ;) en ga er lekker voor! Succes!!

Je werkgever krijgt jouw verlof door het uwv volledig vergoed. Ja hij moet een vervanger regelen, masr daar heeft hij ook maanden de tijd voor. Gewoon voor gaan! Geef je lijf wel de tijd om goed te herstellen na je operatie ;) en ga er lekker voor! Succes!!

Terug
Bovenaan