operatie en verkouden, kan dat?

hoi dames,

de meeste van jullie zullen mij wel niet kennen. Voor een paar maanden terug heb ik hier ook geschreven, maar ben er een tijdje niet meer toe gekomen.

In januari heb ik een kijkoperatie gehad, wist toen al dat ik in 1 eierstok een cyste heb van 6 bij 6. Deze is tijdens de operatie geknapt en ze hebben toen verder niets kunnen doen, omdat ze daar druk mee waren. Nu moet ik aanstaande maandag, 10 april, voor de 2e keer. Ze gaan dan de cyste helemaal leeg pellen en verder kijken naar mijn baarmoeder en eierstokken/leiders.
Nu is mijn vraag, ik ben om dit moment erg verkouden en heb gisteren van de dokter een penicilinne kuur gekregen. Mag ik dan wel geopereerd worden?

groetjes Sylvia

Sylvia ik denk dat je het beste contact kunt opnemen met de opname van het ziekenhuis,  zoiezo als je medicijnen hebt moet je  dat doorgegeven worden aan de anesthesist.

Hallo Sylvia

Ik werk zelf als ansthesie-medewerker in het ziekenhuis en er zijn wel meer mensen verkouden als ze geopereerd moeten worden. Wat belangrijk is is dat je het iniedergeval meld en dat je op de operatiedag geen koorts hebt. Je zei zelf dat je een penicilline kuur hebt gehad over het algemeen knap je dan snel op, maar als je je toch te beroerd voelt zou ik toch afbellen vaak is het zo dat mensen die ziek waren voorang krijgen en niet terug op de wachtlijst worden geplaatst. Jij kon er tenslotte ook niks aan doen dat je ziek bent. Ik hoop dat je genoeg antwoord hebt en heelveel beteerschap
groetjes maartje

He allebei bedankt voor het reageren.

ik heb vannochtend een telefoontje van het ziekenhuis gehad over de tijd dat ik maandag me moet melden. Heb toen direct ook doorgegeven dat ik verkouden ben en een kuur heb, zo hebben het voor me nagevraagd en het was idd geen probleem. Gelukkig heb ik geen koorts, ook niet gehad.
Dus we gaan er maandag gewoon voor.

groetjes Sylvia

Terug
Bovenaan