Operatie Endometriose eierstokken

goede avond

bij mij is Endometriose geconstateerd, ik word in september geopereerd heb aan beide eierstokken een cyste van +\- 8 cm. Graag hoor ik ervaringen van anderen zo dat ik een beter beeld krijg van wat mij te wachten staat.

groetjes

Hoi!
Ik ben ook bekend met endometriose en had op mn linker eierstok een cyste van 7-8cm. Ongeveer vergelijkbaar dus. Hier ben ik eind november aan geopereerd omdat ze vreesden dat de cyste geknapt was. (Had een paar dagen buikpijn gehad)
Omdat ik wilde gaan starten met IUI moest de cyste eerst worden verwijderd. Dat is gelukt in een, uiteindelijk, vrij simpele operatie. Algehele narcose en 4 kleine incisies gemaakt. Hiervan zie je nu alleen nog maar 3 kleine " kruisjes" op mijn buik als litteken. (e 1 in mn navel) Pijnlijk was het ongeveer 3 dagen en ongeveer een week kan je niet goed bukken. Maar nu geen last meer en de eerste IUI achter de rug. Deze was gelijk raak! Ben nu ruim 4 weken zwanger :)
Succes in september! En mocht je eerder pijnklachten krijgen dan dus aan de bel trekken. Ik had heel goed mn gehele eierstok kunnen verliezen maar de cyste bleek uiteindelijk dus niet geknapt!

Terug
Bovenaan